اعلان

فارس حميدة يوجه تحذيرا لزملائه بعد وفاة مطرب المهجرانات كلوشا: احذروا

فارس حميدة
فارس حميدة

وجه المطرب المعتزل مؤخرا، الذي اتجه للإنشاد الديني، فارس حميدة، رسالة مؤثرة إلى زملائه، بعد وفاة المطرب الشاب 'السيد أحمد'، الشهير بكلوشا.

وكتب فارس حميدة، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'فجأة لقيت الفيس عندي كله صور كلوشا، وصحابه بيترحموا عليه ومش مصدقين أنه مات، واتضح لي إن السيد عليه رحمة الله، كان ليه مهرجانات مشهورة في الفترة الأخيرة، وزي ما حضراتكم شايفين شاب زي العسل، اللهم أنزل على قلوب أهله السكينة والصبر والسلوان، واسأل الله أن يتقبله من الصالحين وأن يحشره مع النبيين والصديقين والشهداء.. نسألكم خالص الدعاء لأخونا السيد أحمد'.

وتابع: 'من البوست دا أنا بوجه رسالة لكل أصدقائي واحبابي، والناس اللي كلت معاهم عيش وملح في هذا المجال، مجال الغناء، أخي الموت أقرب إليك من النفس اللي بتتنفسه، فجأة هتلاقي نفسك في قبرك لوحدك، الموت مبيفرقش بين صغير وكبير، رزقك مكتوبلك واللي هتاخده هنا هو هو اللي لو اتقيت ربنا وتركت الحرام لله، ربنا هيعوضك بأضعاف أضعافه، لكن بالحلال قال الله تعالى ﴿وَلَو أَنَّ أَهلَ القُرى آمَنوا وَاتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَيهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأَرضِ﴾'.

وأضاف فارس حميدة: 'لو قلقان من رزق فاللي رزقك في معصيته هيسيبك وأنت في طاعته؟!! أخي احذر من السيئات الجارية هتموت ويا تسيب وراك عمل صالح تاخد عليه حسنات حتى وأنت ميت، يا تسيب عمل غير صالح تاخد عليه سيئات حتى وأنت ميت احذر يا صديقي القبر له حسابات تانية، والأخرة خيرٌ وأبقى.. ﴿وَمَا الحَياةُ الدُّنيا إِلّا لَعِبٌ وَلَهوٌ وَلَلدّارُ الآخِرَةُ خَيرٌ لِلَّذينَ يَتَّقونَ أَفَلا تَعقِلونَ..اللهم ردنا والمسلمين إلى دينك رداً جميلاً.. نسألكم له الدعاء'.

WhatsApp
Telegram