اعلان

أحمد رزق : "إنتماء أولادى لبلدهم كان هدفى الأهم"

شكر الفنان أحمد رزق، محمد طلعت المدير التنفيذي لشركة الطيران، بعد أن كتب رسالة علق فيها عن ظلم الفنانين الذين سافروا إلى روسيا لمؤاذرة المنتخب المصري.

اقرأ أيضاً.. محمد حمدي لـ"أهل مصر" : مسلسل السر سُيعرض في موسم الشتاء

https://www.ahlmasrnews.com/news/article/640560

ونشر أحمد رزق، الرسالة عبر صفحته الرسمية على موقع الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام" ومكتوب عليها : "رسالة قصيرة لكل الناس اللي عماله تهري في اي كلام الفنان احمد السعدني وولاده والفنان احمد رزق وعيلته والمخرج الكبير عمرو عرفه وعيلته وفنانين كتير جدا اخرين حاجزين عن طريق الشركة بتاعتي اللي هي الوكيل الحصري لتذاكر كاس العالم في مصر".

وتابع : "وكلهم دفعوا دم قلبهم في السفرية ديه علشان يبسطوا عيالهم وعشان كمان يشجعوا بلدهم في المونديال زي اي انسان مصري طبيعي ومكافح ".

وأضاف ودفعوا الفلوس دي من عرقهم ومن شغلهم وأصدصاء فنانين اخرين اتعزموا من عدد شركات وبنوك وكان هدفهم مسانده منتخب مصر وتعمل دعاية لنفسها ودا شئ طبيعي جداً.

واستكمل : "للاسف كل الهري دا ملوش لازمه وسبب خسارة المنتخب اكيد مش "we" ولا الفنانيين اسباب خسارة المنتخب كلها فنية واداء وحظ قليل.

واستطرد في الحديث" انا موجود مع المنتخب في روسيا والفندق كان فيه مصريين بس إدارة المنتخب كانت مسيطرة علي الأمور وما كانش الموضوع زي ما الناس بتهول ظهور اللاعبين للجمهور كان بيحصل بس وقت الخروج والرجوع من التمرين ".

واضاف كلنا عملنا مجهود وتعبنا من ساعة لما مصر اتاهلت لكاس العالم بس هي الناس مش قادرة تفهم حاجتين أول حاجة ان احنا مش فرقة قوية التانية الرياضة مكسب وخسارة

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
«الأصل والتسريب».. «أهل مصر» تنشر صور امتحاني اللغة العربية للشهادة الإعدادية بالمنوفية