اعلان

تفاصيل القصة الكاملة لـ"الملتحي الراقص".. وحقيقة انتمائه لحزب النور (فيديو)

القصة الكاملة لـ«الملتحي الراقص»
كتب :

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي فيديو يظهر فيه شخص ملتحى يرقص بطريقة ملتوية على أنغام موسيقى شعبية، وسط تصفيق حاد من الحضور، وسيطرت حالة من الغضب على النشطاء لكون الشخص الذى يؤدي وصلات الرقص المثيرة أطلق لحيته على نفس طريقة الجماعات السلفية، ولكون اللحية رمز للوقار الدينى ما اعتبرها البعض لا تناسب طريقة الرقص، وتتنافى معه حتى زعم الإخوانى الهارب عمرو عبد الهادي، عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي أن هذا الشخص يُدعى الشيخ محمد الباز، عضو حزب النور في مجلس النواب عن محافظة المنوفية. 

 

كما تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي فيديو أيضَا لنفس الشخص يرد على الهجوم الذى تعرض له نافيًا انتمائه لأى جماعة سلفية أو أحزاب دينية في مصر قائلًا: "أنا كنت قاعد في وسط أهلي وفرحان، وهو ده اللي حصل".

وقال شخص يدعى محمد النجار مصور الفيديو: "بعد صلاة العشاء رحت للشيخ مجدي واتكلمت معاه بخصوص الفديو اللي انتشر انا بصراحة مش عارف اوصفلكم حالته النفسية عاملة اذاي بسبب الفديو ده.. اتكلمت معاه وكان رافض تماماً اني اصورة ولكن بعد كلام كتير ومعاناة اقتنع وصورت الكام ثانيه دول.. هو بينكر ف الفديو انه ولا اخواني ولا حزب نور وهو كان قاعد وسط أهله ودة اللي حصل".

عمرو أديب عن الزيادة السكانية : "الحكومة مبقتش قادرة تزغط حد" (فيديو)

وعلق محمد كريم على الفيديو قائلًا: "معلش حاجه غلط يا جماعة.. الراجل في بيته وسط أهله بيرقص بقي بيتشقلب ع السقف ماكوش دعوة.. وحالة النفسيه تسوء لما يلاقي ناس بتنقله صورة وحشة غايبه عنه كل واحد يخليه في حاله".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة مانشستر سيتي وبرايتون (3-0) في الدوري الإنجليزي (لحظة بلحظة) | جوووووووووووووول فودين