اعلان

"#جمهور_الاهلي_لا_يخضع_للمال" يتصدر توتير نكاية في تركي آل الشيخ

جمهور النادي الأهلي
جمهور النادي الأهلي

حرص جمهور النادي الأهلي، عبر موقع التواصل الاجتماعي "تويتر" على دعم المارد الأحمر، بعد التصريحات النارية التي نشرها المستشار تركي آل الشيخ، على حسابه الرسمي عبر"فيس بوك"، يهاجم فيها مجلس إدارة الأهلي برئاسة محمود الخطيب.

وتفاعل المغردون مع هاشتاج:" "#جمهور_الاهلي_لا_يخضع_للمال"، ليحتل صدارة "تويتر"، والذي عبر من خلاله الجمهور الأحمر على دعم النادي والخطيب.

وكان تركي قد نشر:" هوا ماشاء الله لسه فاييقن أن فيه هجوم وإساءة ليكم من رئيس الاتحاد العربي، ولا لما قلت في لقاء تلفزيوني إني من كام يوم إني بفكر استقيل من الاتحاد العربي ... فحبيتو كالعاده تاخذو اللقطة وتطلعو أبطال قدام الجمهور وتلعبو على نغمة احنا اللي مشيناه ... وكمان مش دي البطولة اللي لعبت فيها كذا مباراة قبل كده وطلعت ؟! وهو انت شاركت عشاني ولا عشان مصر وعشان الجايزة اللي بـ٨ مليون دولار؟".

ووأضاف آل شيخ "بعدين لما عرفتو أن اتحاد الكورة حيأجل المتش وده حق مشروع لبيراميدز رحتوا عاملين بطولة ومنزلينها في بيانكم وكأنه مخرج ليكم ؟! عشان ميبانش أن اتحاد الكورة أخذ القرار العادل!، وكمان عاوز اسأل هوا متشنا معاكم كان من غير جمهور الدور الأول ... يبقى من حقنا المتش التاني يبقى بدون جمهور وده الحق الطبيعي اللي لينا ... وانا بسأل للمرة المليون وقدام الجمهور الآن فين قرار قبول الاستقالة من الرئاسة الشرفية؟! ومين اللي خايف يواجه ؟ انا اللي طالبت أن المتش يكون كأس وبنفس التاريخ واتبح صوتي من ١٠ أيام بكده".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً