اعلان

الحلقات الأولى من مسلسل أهو ده اللي صار تشعل صفحات السوشيال ميديا

كتب : دينا دهب

في أقل من أسبوع، استطاع مسلسل أهو ده اللي صار، أن يحقق ردود فعل إيجابية لدى الجمهور، والذي بدأ عرضه يوم السبت الماضي 9 فبراير على قناة ON E، فوجدنا تعليقات على السوشيال ميديا كثيرة تدعم أهو ده اللي صار، و"أهل مصر" ترصد بعضها.

كتب شخص يدعى محمود على حسابه بموقع "تويتر": "مسلسل أهو ده اللى صار جميل وأجواءه دافئة جدا.. والدراما القوية اللى فيه وتعبيره عن الهوية المصرية مٌلهم ومٌريح.. ومبسوط إنى بش وف وجوه هذا المساء ممتدة تانى فى تقديم دراما متميزة الحقيقة".

وطلب شخص أخر من الجميع مشاهدة المسلسل وكتب: "كله يسيب اللي في إيده ويتفرج على "أهو ده اللي صار" يا جماعة، أكادُ من فرطِ الجمالِ أذوبُ يا عبد الرحيم يا كماال".

وكتبت مستخدمة لموقع "تويتر": " مسلسل "أهو ده اللى صار" دخل قلبى خلاص وعندى فضول أخلصه كله حالاً".

ويشارك فى مسلسل "أهو ده اللى صار"، مجموعة كبيرة من النجوم، منهم روبى ومحمد فراج وأحمد داوود وأروى جودة وسوسن بدر وعلى الطيب وهشام إسماعيل ومحمود البزاوى وهبة عبد الغنى وإلهام عبد البديع وعماد إسماعيل، وهو من تأليف عبد الرحيم كمال، وإخراج حاتم علي.

وتدور أحداث المسلسل فى مائة عام حول قصة حب تحكى تاريخ مصر والإسكندرية من خلال شخصيات على البحر "أصداف ونادرة وخديجة هانم ويوسف نوار"، عبر قرن من الزمان، حتى نرى ما الذى صار بين العشاق، وتم التصوير فى عدة مواقع وعلى مدار ستة أشهر كاملة.

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً