اعلان

غرائب محاكم الأسرة في أسبوع.. أميرة: "خلى إخواته ياخدوا شرفي لأنه مبيعرفش".. رنا: "جوزي خلى حياتي كلها نفخ.. وسهير: "جوزي بيقول لى اغتصبيني".. وحسام: "مراتي طلعت مش عذراء والسبب صاحبي"

صورة أرشيفية

تكتظ محاكم الأسرة بالعديد من القضايا المثيرة والغريبة تحوى فى طياتها الكثير من أسرار البيوت، أبطال هذه القضايا أشخاص عاديون مثلنا ولكن كتب لهم القدر أن تسجل أسماءهم فى سجلات القضاء لذلك رصد" أهل مصر" أهم هذه القضايا

رنا تطلب الخلع: "جوزي خلى حياتي كلها نفخ"

لم تتخيل رنا صاحبة الخامسة والعشرين عاما، أن زوجها يجعلها يجعلها تعيش حياتها داخل عيادات التجميل لنفخ شفايفها أو مناطق فى جسدها حتى تشبة كيم كردشيان مما جعلها تقف اليوم داخل محكمة الأسرة بمصر الجديدة لطلب الخلع من زوجها بعد عامين من الزواج.

بعد شهر من الزواج.. أميرة تطلب الطلاق: "خلى إخواته ياخدوا شرفي لأنه مبيعرفش"

"طلع مالوش فى الزواج وأبوه هدده لو فضل أعزب هيحرمه من الميراث عشان كدا أتجوزنى وخلى أخواته البنات يخدوا شرفى، وباقى شهر معاه محاولش يقرب منى ولا يلمسنى".. كانت هذه هى الكلمات التى نطقت بها أميرة وهى داخل محكمة الأسرة بزنانيرى لرفع دعوى طلاق من زوجها بعد شهر من الزواج بسبب الضعف الجنسى الذى يعانى منه.

مريم تطلب الطلاق: جوزى نقل لى عدوى الإيدز بسبب علاقاته مع العاهرات

تقف مريم داخل محكمة الأسرة بزنانيرى ترتدى عباءة سوداء وحجابا، ويظهر على وجهها الشاحب الحزن الشديد؛ لرفع دعوى طلاق من زوجها بعد ١٠ أعوام من الزواج، مبررة ذلك بقولها "حسبى الله ونعم الوكيل فيه. طلبت منه كتير إنه يراعى ربنا ويبطل العلاقات الحرام مع الستات، لكن اللى فيه داء عمره ما يبطله، لحد ما جاله الإيدز أنا وهو.

حسام بعد عام من الزواج: "مراتي طلعت مش عذراء والسبب صاحبي

أقام "حسام" دعوى قضائية أمام محكمة الأسرة بزنانيري، يطالب فيها بتطليق زوجته بعد عام من الزواج، مبررًا ذلك: بقوله "خدعتني وهي على علاقة بواحد صاحبي ولما رفض يتجوزها عمل ليها عملية ترقيع.. ودبسني فيها وبعد الزواج كان عايز يمارس العلاقة معها دول شياطين منهم لله ربنا يحرقهم وأشوف فيهم يوم''.

سهر تطلب الخلع: "جوزي بيقول لى اغتصبيني"

كل حاجة عايزنى أنا اللى أعملها حتى العلاقة أنا اللى بطلبها، ويقولى اعملى أنتى كل حاجة لدرجة انه قال لى اغتصبينى.. بجد إنسان شاذ".. نطقت بهذه الكلمات "سهر" وهى داخل محكمة الأسرة بشمال الجيزة لرفع دعوى خلع من زوجها بعد ١٤ شهرا من الزواج مبررة ذلك باستحالة العشرة معه.

نسمة تطلب الطلاق: "شوفت جوزي بيمارس الشذوذ مع صاحبه"

"كل شوية يوهمنى انه بيسهر مع اصحابه على القهوة ولما ينزل اسمع صوت كركبة فى الورشة المجهورة اللى تحت البيت ويرجع هدومه مش نضيفة لحد ما شوفته بعنيا هو وصاحبه وهما فى وضع الشذوذ".. نطقت بهذه الكلمات نسمة وهى داخل محكمة الأسرة بشمال الجيزة لرفع دعوى طلاق من زوجها بعد عامين من الزواج مبررة استحالة العشرة معه.

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة مانشستر سيتي وبرايتون (4-0) في الدوري الإنجليزي (لحظة بلحظة) | جووووووووووووووول ألفاريز