اعلان

هكذا علق مشاهير الفن على البطل وليد مرضي منقذ ضحايا حادث قطار محطة مصر

وليد مرضي

دخل اسم وليد مرضي العامل بالشركة الوطنية لقطارات النوم تريند محرك البحث الشهير جوجل بعد أن أًطلق عليه لقب البطل وليد مرضي، وذلك لانقاذه عدد من ضحايا حادث قطار محطة مصر أمس الأربعاء 27 فبراير، فكان وليد مرضي يحاول انقاذ المحترقين من النيران المشتعلة بهم، ولهذا أشاد به عدد من مشاهير الفن لما فعله من بطولة، وترصد "أهل مصر" هذه الاشادات.

البطل وليد مرضي

علق الفنان أحمد السعدني على موقف بطل حادث قطار محطة مصر وليد مرضي وكتب عبر حسابه بموقع "تويتر": "اقسم بالله انا لو مسئول امسك اللي زي البطل ده منصب قيادي و انا متطمن محتاجين منه كتير".

Ahmed L Saadany✔@AhmedLSaadanyاقسم بالله انا لو مسئول امسك اللي زي البطل ده منصب قيادي و انا متطمن محتاجين منه كتيرMohamed Henedy✔@OfficialHenedy

البطل اللي بعد ثواني من كارثة مافكرش في نفسه ولا ممكن ايه يحصل لو وقف وسط دمار حاصل وبيحصل ... وكان اول هم ليه هي ارواح الناسView image on Twitter6,3826:22 PM - Feb 27, 2019Twitter Ads info and privacy

644 people are talking about this

عدد ضحايا حادث قطار محطة مصر

صور حادث قطار محطة مصر

ونشر رامي صبري صورة وليد مرضي عبر حسابه على موقع "إنستجرام"، وكتب: " بطل وراجل في زمن قليل فيه الرجال، الله يكرمك".

ووصف المغني إيساف بطل محطة مصر وليد مرضي بسوبر مان، وذلك بعد أن وضع شارة الشخصية الخارقة على صورة وليد مرضي، وكتب عبر حسابه على "إنستجرام": "رجل يساوي أمه بأكملها اشهروه و خلي كل اهله و ناسه تعرف هو مين و تفتخر بيه كل الناس كانت بتحري من النار وانت كنت بتجري عليها تطفي في الغلابة".

منى ممدوح كتبت عن وليد مرضي: " البطل دا اسمه وليد مُرضي عامل بالشركة الوطنية لخدمات ركاب قطارات النوم احفظوا أسمه و شكله كويس، و لو في يوم هتحكوا ل اولادكم عن الاهمال و الفشل الي في الحادثه ، احكولهم عّن بطوله الراجل دا و شهامته و ازاي مخافش من الموت ولا النار عشان ينقذ غيره والناس بتولع قدامه و الله هو دا الي Role model الحقيقي في الزمن دا مش بالتعليم ولا المناصب ولا الفلوس".

يشار إلى أنه نشب حريق داخل محطة رمسيس بالقاهرة، أمس الأربعاء حيث اشتعلت النيران داخل قطار محطة مصر على رصيف رقم 11، وشهد رصيف رقم 11 بمحطة مصر في رمسيس بالقاهرة اشتعال النيران في قطار على رصيف 11 حريق، نتج عنه حريق فى جرار أحد القطارات، وتم الدفع بسيارات الإطفاء للسيطرة على الحريق.

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً