سما المصري توجه سؤال لنقابة الإعلاميين عقب قرار إيقاف بسمة وهبة (الفيديو)

أهل مصر
سما المصري وبسمة وهبة

وجهت سما المصري، سؤال إلى نقابة الإعلاميين، وانتقدت قرارهم بشأن إيقاف الإعلامية بسمة وهبة، وبرنامج شيخ الحارة، ونشرت سما المصري، مقطع فيديو لبسمة وهبة وهي تقول أنها تعترف بندمها لكونها تسببت في بكائها عندما استضافتها في إحدى الحلقات من برنامج شيخ الحارة.

اقرأ أيضا..ماجد المصري لـ أهل مصر بعد وقف برنامج شيخ الحارة: لم أقصد الإساءة للبنات الأفارقة

View this post on Instagram

سؤال برئ لما يسمي نقابه الإعلاميين...هو حضرتك لسه مكتشف بعد ٣ مواسم لشيخ الحاره ولبسمه وهبه انها مش مقننه أوضاعها وممعهاش تصريح بتقديم البرنامج عشان توقفه للسبب دا؟؟ هو حضرتك قاعد في التكييف بتعمل ايه؟؟مابتشوفش شغلك ليه وتتقي ربنا في المرتبات اللي بتاخدوها؟؟ ياتري باه حضرتك واخد بالك من باقي المذيعين اللي شغالين من غير تصريح ولا هتستني يحصل مصيبه عشان تتحرك؟؟ شوفوا شغلكم علي كل الناس ماتنقيش خيار وفقوس احنا مش في طابونه..ولو شيخ الحاره والمذيعه مضايقينك ذنب الناس اللي شغاله في البرنامج ايه؟؟ هتاكلهم انت وتصرف عليهم؟؟...اعقلوا باه... A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on May 27, 2019 at 6:05am PDT

وعلقت سما المصري على الفيديو قائلة: "سؤال برئ لما يسمى نقابة الإعلاميين...هو حضرتك لسه مكتشف بعد ٣ مواسم لشيخ الحارة ولبسمه وهبة انها مش ممعهاش تصريح بتقديم البرنامج عشان توقفه للسبب ده؟؟، هو حضرتك قاعد في التكييف بتعمل ايه؟؟ مابتشوفش شغلك ليه وتتقي ربنا في المرتبات اللي بتاخدوها؟؟ ياتري بقي حضرتك واخد بالك من باقي المذيعين اللي شغالين من غير تصريح ولا هتستنى يحصل مصيبه عشان تتحرك؟؟ شوفوا شغلكم على كل الناس ماتنقيش خيار وفقوس احنا مش في طابونة".