اعلان

أسامة كمال: السيسي حرك عجلة التاريخ وأضاف لمصر الإنجازات

أسامة كمال،

أشاد الإعلامى أسامة كمال، بفعاليات المؤتمر الوطني السابع للشباب، الذي انعقد بالعاصمة الإدارية الجديدة، قائلًا: "إن مصر تصنع تاريخها وشعب مصر هو البطل الحقيقى" كما أكد الرئيس السيسي.

وقال "كمال" خلال برنامجه "مساء dmc" المذاع على شاشة "dmc": "الرئيس السيسى أضاف لتاريخ مصر إنجازات كان من الصعب أن تتحقق مع أى قائد أعلى تاني، والنهارده القوات المسلحة سواء من حيث التسليح العسكرى أو الكفاءة المدنية في حتة تانية خالص".

وواصل: "كل شاب وبنت بيشاركوا، مشاركتهم هتساعدهم فى تغيير مستقبلهم وبالتالي هيساعدهم فى تغيير تاريخهم.. بدون مجاملات د. مصطفى مدبولى رئيس الحكومة، تاريخه بقى أكبر كتير حتى من أحلامه، والرئيس السيسى مواطن من النوع المحرك لعجلة التاريخ، وزى ما قلت وهدفه اتخاذ قرارات مصيرية مستقلة، موضحا أن النهاردة بأضيف له اللى ممكن يضيفه له "تاريخ مصر فى المستقبل" إنه ساعد ناس كتير تدخل التاريخ".

وتابع: "كنت بافكر وأنا في افتتاح منتدى الشباب بعيد عن الشاشة وقاعد في الصف التاسع على جنب، الناحية اللي عدسات الكاميرا مش بتجيبها، بسأل يا ترى إيه اللى ممكن ييقى فى دماغ الناس، وهما بيتفرجوا على مؤتمر الشباب في التليفزيون، ممكن ييجى فى بالهم أنهم قدام راجل بيعمل تاريخ لبلده".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
مصدر رفيع المستوى: إسرائيل المسؤولة عن غلق معبر رفح مع قطاع غزة