اعلان
اعلان

"عملية جراحية ومنع من الطعام".. تعرف على تطورات الحالة الصحية لـ هنا الزاهد

هنا الزاهد

تعرضت الفنانة الشابة هنا الزاهد إلى وعكة صحية قوية خلال تواجدها في سنغافورة، حيث كانت تقضي شهر العسل برفقة زوجها الفنان أحمد فهمي.

وكشفت الفنانة نهال عنبر لـ "أهل مصر" تطورات الحالة الصحية لـ هنا الزاهد التي تخضع للعلاج في إحدى مستشفيات سنغافورة، وقالت إن الأطباء منعوها من تناول الطعام واكتفوا بتعليق المحاليل لها، فيما صرح أحمد فهمي بأن هنا الزاهد ستخضع لعملية جراحية إذا لما تتحسن خلال الساعات المقبلة.

اقرأ أيضًا.. العين فلقت الحجر.. تعرف على أول رسالة من هنا الزاهد بعد دخولها المستشفى

هنا الزاهد

تطورات الحالة الصحية لـ هنا الزاهد

وكتب الفنان أحمد فهمي زوج الفنانة هنا الزاهد عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "شكرًا لكل الناس اللي بتسأل على هنا ومعلش مش عارف أرد على كل الناس لأنى كنت محتاس لوحدى.. الموضوع إننا في مستشفى هنا سنغافورة وهنقعد تلات تيام تحت الملاحظة ولو محصلش تحسن هيبقى فى جراحة".

وتابع فهمي: "الموضوع بايخ ومفاجىء بس بشكر د أشرف زكى فعلا .. والدكاترة المصريين د أشرف أبو الهوا، و د. أحمد نجم اللى متابعين من مصر الحالة مع الدكاترة هنا .. وبشكر معالى السفير محمد أبو الخير اللى واقف معانا جامد هو والمصريين فى السفارة، وعلى رأسهم الاستاذ محمد زغلول، وطبعا الاستاذ ضياء محمد كامل اللى واقف جنبى جامد من مصر ... انشاء الله خير".

هنا الزاهد

أول رسالة من هنا الزاهد بعد الوعكة الصحية

و نشرت الفنانة هنا الزاهد، أول رسالة لها بعد أن تعرضت لوعكة صحية شديدة دخلت على أثرها المستشفى، أثناء قضائها شهر العسل مع زوجها الفنان أحمد فهمي، وذلك عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي لتبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام".

هنا الزاهد في المستشفى

وكتبت هنا الزاهد دعاءً قالت فيه: "اللهم اشفني فأنت القوي لا شافي سواك.. اللهم أنت أعلم بوجعي .. ربي اشفيني شفاء لا يغادر سقما عاجلا غير آجل.. اللهم أخرج كل سوء ومكروه من جسدي".

اقرأ أيضًا.. أحمد فهمي يكشف تطورات الحالة الصحية لزوجته هنا الزاهد

احمد فهمي

احمد فهمي يكشف مرض هنا الزاهد

وكان نشر الفنان أحمد فهمي صورة زوجته هنا الزاهد وهي في المستشفى، وعلق عليها قائلاً: "عامة، أنا مليش فى الحركات البيئة زى دي خالص، ولا عمري كنت هجيب سيرة ولا انزل صور زي دي و بقالي شوية بهزر مع صحابي الزملكاوية ع الماتش، بس احنا برا مصر، أنا وهنا وبقالنا يومين بنروح لدكاترة عشان هنا تعبانة، ودلوقتي رحنا لتالت مرة عشان تعبت تاني جدا".

وأضاف فهمي: "بجد في ناس مركزة قوي قوي قوي معانا لدرجة إن فى مهرجان (مش الجونة) كان من كام يوم مبيسألوش أي حد من الزملا عن الجائزة اللي واخدها لا بيسألوهم عننا وعن الفرح وعن تدخلي في شغل هنا، والغريب إن في بعض الزملاء خاضوا في حياتنا الشخصية، بجد شكرا جدا لكل الناس اللي فرحنالنا من قلبها وربنا يديمكم نعمة، أما بجد اللي مركزين أرجوكم الحياة مش ناقصة، احنا فى شهر العسل وبايتين أهو فى المستشفى".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً