اعلان

سما المصري معلقة على حادث قطار طنطا:"هي الرحمة ماتت من قلوب الناس ولا ايه"

سما المصري
كتب : منى رجب

علقت سما المصري على حادث إجبار "كمسري" بقطار الإسكندرية أسوان لشابين على القفز من القطار بمحطة دفرة لعدم دفعهم الأجرة، والتي تسببت في وفاة إحدى الشابين محمد عيد، وإصابة وبتر رجل الشاب الثاني.

اقرأ أيضا.. وزير النقل يعتذر: سأتوجه غدا إلى طنطا للاطمئنان على حالة المصاب وإلى منزل المتوفى لتقديم العزاء

ضحية القطار

ونشرت سما المصري صورة للشاب محمد عيد ضحية القطار، عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير إنستجرام، وعلقت على الصورة قائلة: "لا حول ولا قوه الا بالله....بقي شاب ذي دا ممعهوش حق تذكره قطار أو معاه ومش عايز يدفع يقوم كمسري القطر يفتح باب القطر ويقولوا له انزل والقطر ماشي حتي لو قرب من المحطه والراجل يموت متقطع تحت عجلات القطار".

View this post on Instagram

لا حول ولا قوه الا بالله....بقي شاب ذي دا ممعهوش حق تذكره قطار أو معاه ومش عايز يدفع يقوم كمسري القطر يفتح باب القطر ويقولوا له انزل والقطر ماشي حتي لو قرب من المحطه والراجل يموت متقطع تحت عجلات القطار؟؟هي الناس جري لها ايه؟؟هي الرحمه ماتت ولا ايه؟؟ ياعم كنت خده سلمه للشرطه انت مفيش رحمه في وشك امك خالص؟؟ احنا بقينا وحشين كده ليه؟ والناس اللي في القطر مالموش فلوس ليه ودفعوله؟ العوض علي الله وربنا يرحمه ويصبر اهله وينتقم من اللي كان السبب A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on Oct 29, 2019 at 3:12am PDT

وتابعت: "هي الناس جري لها ايه؟؟ هي الرحمه ماتت ولا ايه؟؟ ياعم كنت خده سلمه للشرطه انت مفيش رحمه في وشك امك خالص؟؟ احنا بقينا وحشين كده ليه؟ والناس اللي في القطر مالموش فلوس ليه ودفعوله؟ العوض علي الله وربنا يرحمه ويصبر اهله وينتقم من اللي كان السبب".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً