اعلان

اسما شريف منير تعتذر عن وصفها له بالمتطرف: الشيخ الشعراوى أعمق من قدراتى

يبدو أن الهجوم على اسما شريف منير تسبب لها بربكة بعد أن وصفت الإمام محمد متولي الشعراوي بأنه متطرف، وحرصت على الإعتذار عبر حسابها بموقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك"، حيث كتبت: " ‎حصل بينى وبين شخص حوار اسأت فيه التعبير عن اللي عايزه أقوله و حساه، اتفهم فهم كلامى علي انى انتقد فضيلة الشيخ متولي الشعراوى انا بتكلم من غير ما بحسب كلامي و انا مقصدش باي حال من الاحوال اني اغلط أو يوصل كلامي بشكل غلط كده".

اقرأ أيضًا.. بعد وصفها للشيخ الشعراوي بالمتطرف.. اسما شريف منير تحذف كلامها من على "فيسبوك" (صور)

اعتذار اسما شريف منير

وتابعت اسما شريف منير حديثها وقالت: "انا مش بقيم فضيلة الامام ، انا عموما عمري ما احب اغلط في حد.. وانا باعتذر جدا جدا عشان لم استطع ان احسن التعبير واختيار الكلمات الصحيحة وده يمكن عشان لسه بتعلم و ده عن عدم ادراك انا لسه بتكلم علي طبيعتي زي اول يوم قررت اني اظهر علي السوشيل ميديا، بس دلوقتي لازم اخد بالي من كل كلمه بقولها عشان كل حاجه بتتحسب عاليا و ده جديد عليا".

واختتمت كلامها وقالت: " كل ما في الموضوع اني كنت بدور عن مرجع دينى و دروس دينية عشان افهم بشكل مبسط وعشان افهمه كنت محتاجه حاجه تناسب استيعابي، والشيخ الشعراوى أعمق من قدراتى لأني في حاجات فعلاً مفهمتهاش، وانا مبتدئة بحاول اتعلم و اقرب اكتر من ربنا، وعموما انا بعتذر فعلا عن ذلت لساني وكلمتى.. وحقيقي انى اكن للشيخ الشعراوى كل احترام وتقدير رحمه الله وجزاه كل خير.. وربنا عالم نيتي ايه".

اسما شريف منير

اسما شريف منير تحذف كلامها على الشعراوي

وحذف المذيعة اسما شريف منير المنشور الذي كتبته عبر حساباتها على مواقع السوشيال ميديا منذ قليل، بعد أن وصفت الشيخ محمد الشعراوي بأنه متطرف ولاقت وابل من التعليقات الحادة والهجوم الشديد عليه، حيث أن اسما شريف منير كتبت: "صباح الخير عايزة اخد رأيك في حاجة، بقالي كتير مش عندي ثقة في اغلب الشيوخ، كتير منهم مدعين ويا متشددين اوي يا خلطين الدين بالسياسة، نفسي اسمع حد معتدل محترم معلوماته مش مغلوطة، لسه في حد كده؟"

اسما شريف منير

الشيخ الشعراوي

وكان سبب هذا الهجوم بعدما كتبت إحدى متابعات اسما شريف منير عبر حسابها بموقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك":" طلعي دروس الشيخ الشعراوي من you tube مفيش احسن منه فعلا"، لترد عليها اسما الرد الصادم لمتابعيها: "طول عمري كنت بسمعه زمان مع جدي الله يرحمه ومكنتش فاهمة كل حاجة، لما كبرت شفت كام فيديو مصدقتش نفسي من كتر التطرف، كلام فعلا عقلي ما عرفتش استوعبه، حقيقي استغربت"، وتابعت كلامها: "هدورلك على الفيديوهات اللي خلتني ابطل اشوفوا".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
يوسف زيدان يهدد: سأنسحب من عضوية "تكوين" حال مناظرة إسلام بحيري لـ عبد الله رشدي