اعلان

بعد التنمر عليهم.. دعاء فاروق: "ولادي خط أحمر ممنوع حد ينطق كلمة عليهم" (فيديو)

دعاء فاروق وأولادها
كتب : منى رجب

أعربت الإعلامية دعاء فاروق، عن استيائها من التنمر على أولادها بعد نشر صور تجمعها بهم وهما يرتديان بنطلون مقطع ولم ترتدي إبنتها الحجاب، قائلة: "بنتي 15 سنة وكيوت، ومحترمة ومتربية إللي تلبسوا ملكوش دعوة بيه".

اقرأ أيضا.. مي سليم توجه رسالة قبل العام الجديد 2020 بإطلالة جذابة. والمتابعين: "دي صاروخ أجنبي مالوش حل"

رد دعاء فاروق على التنمر على أولادها

وأضافت دعاء فاروق خلال مداخلتها الهاتفية مع الإعلامي عمرو أديب، ببرنامج الحكاية المذاع على شاشة "MBC مصر"، عن التنمر على أولادها: "أنا مش هخبي ولادي، هما من حقهم عليا انهم يتصوروا مع أمهم، وأفرح بيهم وهما يفرحوا بيا".

وتابعت: "في خط احمر اتكلموا عليا أنا ولادي لاء، ممنوع حد ينطق كلمة ولا يقولي شكل بنتي ولا لابسة إيه ولا أبني عامل ازاي"، إلى جانب إنه شرعاً من حسن إسلام المرء ترك ما لا يعنيه.

وقالت أخيراً: "مش معني إني شخصية عامة أبقى مشاع، أنا مش مشاع، اتكلموا عن البرنامج بتاعي او انتقدوا فقراته، أما حياتي الشخصية محدش له دعوة بيها ولا حد يحاسبني، دي حرية شخصية وأنا مش هخبي ولادي".

يذكر أنه تعرضت الإعلامية دعاء فاروق للعديد من الانتقادات بعد نشر صورة أولادها، مما أدى إلى وضع تعديل على الصورة وكتبت عليها: "من فضلكم بمنتهى الأدب والأخلاق اللي في الدنيا.. ممنوع منعا باتا التعليق على لبس أي حد من ولادي ولا شكلهم ولا حلوين ولا وحشين ولا شبهي ولا مش شبهي". 

منشور دعاء فاروق

وأضافت "إذا هتدعولهم ربنا يكرمكم ويبارك لكم في أولادكم ولكم بالمثل، إنما كل حد يدخل ينظر علي ولادى وعلي لبسهم ده مش مقبوووول . انا حرة احط صور ولادى علي صفحتي للذكري ولتسجيل اللحظة انما مش من حق مخلوق يدخل يناقشني في شكلهم او لبسهم وبعد إذن حضراتكم اللي كاتبه أو كاتب تعليق من هذا القبيل يدخل يمسحه بهدوء لان اي تعليق من هذا القبيل هعمل بلوك فورا ولكم مطلق الحرية انكم تعملوا انفولو للأكونت بتاعي، محدش بيستحمل على عياله الهفوة وانا مش بستحمل . ربوا عيالكم انتو بالطريقة اللي تحبوها ومالكوش دعوة بعيال حد تاني حتي لو عيال أختك . شكررررررا".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة بيراميدز وفيوتشر (0-1) بالدوري المصري (لحظة بلحظة) | جوووووول فيوتشر