اعلان

رضا عبد العال: كارتيرون لو محترم "أوناجم" ميشوفش الملعب تاني (فيديو)

رضا عبد العال
كتب :

علق رضا عبد العال المدير الفنى لبلدية المحلة، على مباراة نادي الزمالك وزيسكو يونايتد الزامبي، والتي انتهت بالتعادل الإيجابي بهدف لكل فريق، خلال اللقاء الذي جمعهما على ملعب ليفي موناواسا، فى إطار منافسات الجولة الثالثة من المجموعة الأولى بدوري المجموعات من بطولة دوري أبطال أفريقيا، قائلا: "القطة السيامي كارتيرون فتى في التشكيل بتاع المباراة".

وأضاف خلال مقطع فيديو له على صفحته بـ"يوتيوب": "لو كان كارتيرون لاعب مصطفى محمد من بداية المباراة كان احتفظ بالـ 3 نقط وكان يبقى مستريح لازم يفتي ولازم أوناجم يلعب ومش عارف مين بيلاعبوا هو أنت طالعلنا في البخت، أنت مفروض علينا، الناس دي مبتشفش، ده مالوش ميزة واحدة حتى الحسنة الوحيدة مصطفى محمد السبب فيها وجاب منها هدف".

وتابع: "الزمالك عمل مباراة جيدة إلى حد ما، ولكن مصطفى فتحي هنستفاد منه إمتى كارتيرون بيتفرض عليه اوناجم من أمير مرتضى لو مدرب محترم أوناجم ميشوفش الملعب تاني لو ناس فاهمة".

وأوضح: "وكان نجم المباراة أبو جبل أنا مش عارف أنتوا بتفكروا إزاي المفروض عواد وابو جبل يلعبوا كل مباراتين علشان النفسيات متشيلش من بعض، هل جنش لما يرجع إيه اللي هيحصل، لازم كل واحد ياخد مباراة علشان تلاقي عندك حراس يشيلوك".

وبعد هذه المباراة يظل نادي الزمالك فى وصافة المجموعة الأولى برصيد 4 نقاط، فيما يقبع زيسكو يونايتد فى المركز الأخير برصيد نقطتين متساويًا مع بريمر دي اوجوستو الأنجولي فى النقاط.

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً