اعلان

لأول مرة.. حمو بيكا ينجح في الغناء خلال كواليس تسجيل أغنيته الجديدة (فيديو)

حمو بيكا
حمو بيكا

استطاع مطرب المهرجانات حمو بيكا، لأول مرة في حياته أن يؤدي نطق كلمات أغنيته الجديدة التي تجمعه مع المطرب عمر كمال بطريقة جيدة خلال تسجيلها في أحد الإستديوهات، حيث نشر عمر كمال عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير بـ'إنستجرام' مقطع فيديو وهو يسجل كلمات الأغنية الجديدة استعدادا لطرحها خلال الفترة المقبلة معلقا :'شاطر يا بيكا'.

شاطر يا بيكا ❤️

A post shared by Omar kamal (@omarkamal.official) on Aug 17, 2020 at 10:51am PDT

يأتي ذلك بعد تعثر بيكا في نطق كلمات أغانيه في الفترة الماضية من خلال نشره عدة مقاطع سابقة أبرزهم 'باتون سالية بالسمسم هات'، 'أي مسيو فري هارد أنا مش قادر'، وغيرها من الأغاني التي أثارت جدلا كبيرا عبر السوشيال ميديا.

وبالرغم من حالة السخرية التى تعرض لها حمو بيكا بعد الفيديو الأول والذى كان يتعثر فيه وهو ينطق كلمة 'باتون ساليه' قرر طرح فيديو مشابه وهو يتعثر فى غناء أحدث أغانيه وذلك لإحداث رواج على صفحات السوشيال ميديا قبل طرح الأغنية للدعاية لها.

وفي وقت سابق حرص مطرب المهرجانات الشعبية حمو بيكا على الرد فيما يخص الأنباء التي أثيرت حول تعرضه لحادث سير على طريق الساحل، الأمر الذي أثار جدلا عبر مواقع التواصل الإجتماعي.

وقال حمو بيكا في بث مباشر عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'والله ياجماعة فيه أخبار على المواقع فيه كتير حقيقي و حاجات منها كذب ..السيارة الخاصة بمدير أعمالي أداها لحد صاحبه يجيب حاجات فكنا قاعدين في الفندق جالنا تليفون الحقوا العربية عملت حادثة'.

وتابع بيكا قائلا:' جرينا وكان أهم حاجة فى دماغنا الناس اللي جوا العربية.. بالفعل روحنا لمكان الحادث بورتو مارينا لقينا الاتنين اللي كانوا راكبين العربية مرميين على الأرض .. كان كل همنا نطمن على الناس دى مش العربية'.

وعن أسباب الحادث قال بيكا: 'كان فيه عربيات واقفة صف تانى وواقفة في الممنوع وكان فيه عربية ضهرها كله في الشارع فالشخص اللي كان راكب العربية بتاع مدير أعمال بيلف الملف فوجئ بالعربية دي وخبط فيها القزاز جه فوشه مبقاش شايف حاجة فخبط في الاتنين التانيين'.

وأكمل قائلا: 'طبعا احنا صورونا هناك وعارفين الناس اللي بتحب تزيط كتير واللي صورنا كتير .. كله بقي دلوقتي على الفيس بوك لو لقوا فرخة ميتة يكتبوا عنها أي حاجة بيكتبوا عنها ..واللي كان سايق العربية حاليا في النيابة بيحققوا معاه .. والمحامين معاه بس ياريت اللي بيكتب يكتب الحقيقة أنا كنت واقف عند العربية واجب عليا اتحرك عشان راجل شغال معايا هي مش عربيتي لكن عربية مدير أعمالي وطالما عربيته تبقى عربيتى'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
المالية: نجحنا في تحقيق فائض أولي خلال 6 سنوات متتالية