اعلان

مدحت العدل: بحب أفشة.. والروح الرياضية كانت هايلة بين الفريقين في نهائي القرن

مدحت العدل
مدحت العدل

هنأ السيناريست مدحت العدل، النادي الأهلي بالفوز ببطولة دوري أبطال إفريقيا على حساب الزمالك، بهدفين مقابل هدف، في المباراة التي جمعت بينهما مساء أمس الجمعة على معلب استد القاهرة الدولي.

وقال "العدل، في مداخلة هاتفية ببرنامج "كلمة أخيرة"، المذاع على فضائية "أون": "مبروك للأهلي وبحب أفشة من وقت لعبه في بيراميد، ويليق على مستوى النادي الأهلي".

وتابع: "الصراحة أفشة من اللاعبين المؤثرين والمباراة كانت كويسة والصراحة زعلان على هزيمة الزمالك، وده طبيعي لكن الفريقين كانوا كويسين والماتش كان رائع والروح الرياضية كانت هائلة بين الفريقين، وخففت علينا من وطأة الخسارة".

وواصل: "الشباب الصغيرين لما بيشوفوا نجوم الأهلي والزمالك بيساعدوا بعض في الملعب و بيحترموا بعض، الروح بتتنقل مباشرة للجمهور وده يعود لمبادرة (لا للتعصب)، التي أطلقتها وزارة الشباب والرياضة وهيفضل الجمهور منقسم بين معتدلين ومتطرفين ودورنا نزود المعتدلين".

وأضاف: "بقول لجمهور الزمالك اانتوا لعبتوا ماتش كويس أوي كنت هاطلع في قناة النادي لو كسبنا البطولة، ولما خسرنا قلت أطلع بكره أقلهم اانتوا عاملتوا ماتش كويس وأبارك للنادي الأهلي ودي رياضة في الأول وفي الآخر، لازم هنكسب مرة ونتعادل مرة ونخسر تالته، ولسه فيه بطولات جاية كتير".

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الإسماعيلي و زد (0-0) في الدوري المصري اليوم (لحظة بلحظة) | جووووووول أول لـ زد