اعلان

بسمة وهبة: بابا وماما محبوسين من سنه.. ومش عارفه احضن حبايبي بسبب كورونا (فيديو وصور)

بسمة وهبي والدها وأمها
بسمة وهبي والدها وأمها

قالت الإعلامية بسمة وهبة، إن والديها لم يخرجا من منزلهما منذ أكثر من سنة بسبب فيروس كورونا المستجد، حيث نشرت أول صورة جمعتهما في أول خروجة لهما عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير بـ 'إنستجرام'.

وكتبت بسمة: 'أول خروجه للوالدين من بعد سنه.. حبايب قلبي وروحي اللهم أجرنا من الكورونا وعافنا واعف عنا'.

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba)

ونشرت بسمة بعدها فيديو توثق لحظة الخروج في نزهة من داخل سيارتها برفقة والديها وقالت:'والله والله يا جماعه أنا أمي وابويا أول خروجة ليهم بقالهم سنة من أيام الكورونا مخرجوش ينفع كده هذا الإلتزام هذه الإجراءات الحبسية مش ممكن'.

موجه حديثا لوالدتها:'ماما ليه كده محدش هيصدق انك بقالك سنة متخرجوش انتي وبابا' لترد عليها: 'من قبل الكورونا بشهرين وإحنا مش بنخرج عشان خايفين من المرض ده'، وقال عاصم والد بسمة:'إيه الحلاوة دي لـ تغازله بسمة :'إيه الجمال ده كده تحبسوا نفسكم الحبسة دي'.

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba)

وأشارت بسمة وهبي انها تتمنى رؤية نجلها عبدالرحمن الذي يعمل في السعودية، موضحة أنه يعمل في وظيفة جديدة منذ فترة قليلة ويخشى من طلب إجازة من مديره في العمل 'بيقولي يا ماما لسه متعين جديد من أولها هقول للناس عاوز إجازة'.

وأختتم بسمة:' الكورونا غريبه جدا، خدت ناس وحرمت ناس من ناس وغيرت من طباعنا، الحاجه اللي مستغرباها خلت البني آدم ميعرفش يقرب من ناس، مش عارفه احضنهم أو ابوسهم خايفه عليهم أوي وعامله برضه تباعد - في إشارة لوالديها - بحس كل الحاجات دي ربنا ليها حكم فيها، ربنا يسهلي زيارة بيته شوفت الأحبة فاضل الحبيب الكبير يا الله'.

WhatsApp
Telegram