اعلان

المؤلف عبد الرحيم كمال: سمير صبري طلع كبشة فلوس وحطها في جيب عامل الأسانسير

سمير صبري
سمير صبري

حكى المؤلف عبد الرحيم كمال، موقفا جمعه بالفنان الكبير سمير صبري، الذي يمر هذه الأيام بوعكة صحية، نُقل على أثرها إلى أحد المستشفيات لإجراء جراحة دقيقة في القلب.

وقال عبد الرحيم كمال عبر فيسبوك: 'الأستاذ سمير صبري راجل فنان شامل، ومقدم برامج ملوش نظير، وحكّاء، وعنده حكايات فنية لا تنتهي، وممثل ونجم ومنتج سينمائي، وصديق لأهم نجوم الستينيات والسبعينيات والثمانينيات والتسعينيات، ونجم استعراضي'.

وأضاف: 'ربنا يشفيه ويعافيه ويديله الصحة، كنت في التليفزيون المصري، من حوالي عشرين سنة، وفي الأسانسير أنا وهو والراجل الكبير اللي بيطلعنا في الأسانسير، فالراجل دا ابتسم في صمت لسمير صبري، اللي ابتسمله في طيبة وحنان، وطلع من جيبه كبشة فلوس ورقية كتيرة، تعمل مبلغ كبير ومحترم جدا في وقتها، وحطها في جيب عامل الأسانسير'.

وأتم عبد الرحيم كمال قائلا: 'عمل كدا بسرعة وأدب شديد، وخرج من الأسانسير وأنا بتابعه مكنش فيه غيري وغير الراجل في الأسانسير اللي عيونه كانت كلها سعادة وامتنان'.

ووجه الرئيس عبد الفتاح السيسي، بعلاج الفنان الكبير سمير صبري، على نفقة الدولة، وأصدرت نقابة المهن التمثيلية برئاسة الفنان أشرف زكي، بيانًا صحفيًا شكرت فيه الرئيس السيسي على رعايته للفنانين.

WhatsApp
Telegram