اعلان

لطيفة: رفضت مشهد جرئ في فيلم سكوت هنصور وأمي كانت بتهربني من البيت عشان تبعدني عن الغناء

لطيفة
لطيفة
كتب : منة حسين

تصدرت الفنانة لطيفة التريند من خلال محرك البحث العالمي 'جوجل' خاصا بعد تصريحاتها المثيرة للجدل الأخيرة، وتحدثت عن وتحدثت عن مشوارها الفني والمواقف التي تعرضت لها وتفاصيل أول زيارة لها لمصر.

وأوضحت خلال حلولها كضيفة ببرنامج 'معكم' الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي بقناة 'سي بي سي' عن تفاصيل رفضها لتقديم المشاهد الجرئية في فيلم سكوت هنصور وقالت: فيلم سكوت هنصور القصة بتدور حول مطربة مشهورة ،وبيتنصب وبيتضحك عليها، وما كانش سني يعطي إن روبي تبقى بنتي، لماكييرة الفرنساوية، يقولها ما تخلهاش تطلع حلوة وأنا كل حاجة كان بيقولها كنت بنفذها.

وأضافت: بس ما كانش فيه عقبة، وكان اللي هيقول لي عليه يوسف شاهين هعمله، يوسف شاهين قال لي فيه مشاهد ما تحطيش مكياج ويدخل للماكييرة الفرنساوية.

تصريحات لطيفة

وأكدت: 'رفضت مشهد جريء في فيلم سكوت هنصور، كان اتطلب مني حاجة وأنا رفضت من الأول إني مش هعملها فجاني يوسف شاهين، المشهد الجريء ما كانش محطوط في السيناريو وتم استحداثه قدام الكاميرا وقتها، قلت: 'ستوب مش هعمله'

وأكملت حديثها: خرجت من مكان التصوير وجالي خالد يوسف قلت له: مش هعمله وهديكوا الأغاني هدية وأنا بنسحب من العمل علشان المشهد بعدها، وأوضحت: الأستاذ يوسف زعل وقال فركش تصوير وبعدها جاني، وقال لي: أنتِ عارفة إني أصريت تعملي المشهد علشان شايف فيكِ فنانة.

ما شُفتهاش من سنوات بس في الآخر ما عملتش المشهد واللي وقف معايا، في الموقف دا كان الفنان أحمد وفيق وقال لهم هي قالت لكم من الأول، مش هتعمل المشهد دا من الأول ومش هتعمل مشهد القبلات وفعلًا عملنا الفيلم من غير القبلات.

وأشارت: 'أمي انبسطت من الفيلم أول لما اتعرض وقبلتني، وقالت لي: يا روحي. وكانت فرحانة من العمل لما اتعرض في تونس.

وأكدت الفنانة لطيفة: 'أنا بعت عربيتي علشان أعمل ألبوم أكتر من روحي بحبك، وخلصنا الألبوم وكان فيه 7 أغاني وكان ناقص أغنية لقيت عمار الشريعي بيعمل لنا أغنية بترقص، وحط الجملة وجاء عبد الوهاب محمد كتب أغنية أرجوك اوعى تغير وبقيت مترددة من الأغنية وخايفة منها بس في النهاية كسرت الدنيا والناس كلها عرفتني في الشارع، وقتها علي حميدة نزل بأغنية لولاكي وكانت مكسرة الدنيا'.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
القوات الأمريكية تلقي مساعدات منتهية الصلاحية للفلسطينيين في غزة.. فيديو