المشرف العام على التحرير داليا عماد

وفاة والدة الفنان حسام داغر عن عمر يناهز 58 عاما

أهل مصر
حسام داغر ووالدته
حسام داغر ووالدته

أعلن المخرج أحمد داغر، شقيق الفنان حسام داغر، وفاة والدتهما، منذ قليل داخل أحد المستشفيات بالقاهرة عن عمر يناهز الـ 58 عاما وذلك بعد أزمة صحية في القلب، تعرضت لها مؤخرًا.

وكتب أحمد داغر، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "أمي ماتت وسابتني"، ولم يتحدد موعد الجنازة والعزاء بعد.

وكان الفنان حسام داغر، قد طالب في وقت سابق عبر حسابه الشخصي على موقع تداول الفيديوهات والصور "إنستجرام" الدعاء لوالدته، التي تعرضت لوعكة صحية شديدة، خلال الأيام القليلة الماضية، مؤكدًا أنها في أمس الحاجة إلى الدعاء.

وكتب "داغر": "يارب محيلتيش غير الدعاء ليكي يا أمي.. من امبارح بايت في الشارع قدام المستشفى، وبدعي وحاسس إن ربنا سامعني".

View this post on Instagram

يارب محيلتيش غير الدعاء ليكي من امبارح بايت في الشارع قدام المستشفي و بدعي و حاسس ان ربنا سامعني .الدكاتره بيقولوا انهم بيعملوا الي يقدروا عليه خصوصاً بعد توقف عضله القلب الصبح و رجعتي تاني حتي في عدم وجود الضغط و قالوا ان زي ما انا و اخواتي متمسكين بيها هي كمان متمسكه بينا و في الحياه و طلب مني ادعي لانها بين الحياة و الموت .. و حياة اغلي ما عندكم الي يقدر يدعي يدعي الدعاء بيغير القدر زي المره الي فاتت كانت اتحسنت شويه و فاقت من الغيبوبه و بصت و ضحكتلنا و عرفتنا استحلفكم بالله الدعاء و دي اخر مره اطلب فيها حاجه من اي حد.. يارب يارب شوفو ضحكتها زي الاطفال ازاي يا رب يا رب خليك جمبي

A post shared by Hossam Dagher (@hossam.dagher) on Jan 17, 2020 at 6:53am PST

وتابع: "الدكاترة بيقولوا إنهم بيعملوا اللي يقدروا عليه خصوصا بعد توقف عضلة القلب الصبح، ورجعتي تاني حتى في عدم وجود الضغط.. وقالوا إن زي ما إنا وأخواتي متمسكين بيها هي كمان متمسكة بينا وفي الحياة، وطلب مني أدعي لأنها بين الحياة والموت".

واختتم: "وحياة أغلى ما عندكم اللي يقدر يدعي يدعي.. الدعاء بيغير القدر زي المرة اللي فاتت كانت اتحسنت شوية وفاقت من الغيبوبة، وبصت وضحكت لنا وعرفتنا.. استحلفكم بالله الدعاء.. و دي آخر مرة أطلب فيها حاجه من أي حد.. يارب يارب شوفوا ضحكتها زي الأطفال إزاي يا رب يا رب خليك جمبي".

إقرأ أيضاً:
المسماري: إنزال مرتزقة وضباط أتراك "خرق واضح" لهدنة وقف إطلاق النار
نقابة الأطباء: خايفين في يوم نصحى من النوم مانلاقيش دكاترة تعالجنا (فيديو)
سفير كولومبيا لدي واشنطن يستقيل بعد انتقاد وزارة الخارجية الأمريكية
عاجل
عاجل
حاول اغتصاب طفل داخل السيارة.. حقيقة القبض على المتهم بـ التحرش بـ3 أطفال في القاهرة الجديدة