اعلان

عمر كمال بعد إيقافه عن العمل: اتخرب بيتي وفي رقبتي 18 فرد بياكلوا عيش

صُدم مغني المهرجانات عمر كمال من قرار إيقافه عن العمل من نقابة المهن الموسيقية برئاسة الفنان هاني شاكر، وقال في تصريحاته لـ 'أهل مصر': 'أنا أتخرب بيتي، أنا برجع عرابين كل شغل شهر فبراير ومارس وابريل، والحفلات كلها بتتلغي'.

إيقاف عمر كمال

وتابع عمر كمال في تصريحاته: 'رسالتي للفنان هاني شاكر انت مترضاش بالظلم ومترضاش بوقف الحال ده، أنا معايا فرقة 18 فرد بياكلوا عيش وفي بيوت مسؤولة مني أنا كعمر كمال وهما في رقبتي، أنا بقى أعمل ايه؟'.

واختتم كلامه قائلا: 'ايه اللي أنا غلطت فيه، ده لفظ اتقال وصلحناه واعتذرنا، نقعد على ترابيزة ونقنن الموضوع ده ونقول مفيش ألفاظ، طيب أنا أنهاردة هنزل أغنية جديدة وكليب جديد بعيد عن المهرجانات طيب أعمل ايه دلوقتي تاني، أنا بيتخرب بيتي والله العظيم أقطع تيكتب وأسافر برة مصر وأشتغل برة'.

إيقاف عمر كمال

وأصدّرت نقابة المهن الموسيقية قرارًا جديدًا موقعًا من الفنان هاني شاكر نقيب الموسيقين وجاء القرار بإيقاف المغني الشعبي عمر محمد كمال، الشهير بـ عمر كمال عن العمل اعتبارًا من اليوم 17 فبراير بسبب المخالفات التي تتعارض مع شروط العضوية، وتم اتخاذ هذا القرار بعد أن قدم عمر كمال أغنية 'بنت الجيران' بكلمات مسّفة في حفل عيد الحب باستاد القاهرة، برفقة زميله حسن شاكوش.

ما هو قرار هاني شاكر؟

يشار إلى أن قرار هاني شاكر، نقيب المهن الموسيقية الذي أصدره مساء أمس الأحد، بمنع جميع مطربي المهرجانات من الغناء، داخل المنشآت السياحية والملاهي الليلية والكافيهات.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً