اعلان
اعلان

حمو بيكا: بكسب 90 ألف جنيه في الشهر من يوتيوب

حمو بيكا
حمو بيكا

تحدث مطرب المهرجانات الشعبية، حمو بيكا عن طبيعه مرضه الذي كشف عنه اليوم في فيديو تم بثه على مواقع التواصل الاجتماعي قائلاً: "أنا عيان جداً وبعاني من ميكروب إسمه كرونز يتسبب في تأكل جدار المعدة و المرض ده بيجي من الزعل" .

وعلق حمو بيكا أثناء مداخلة تليفونية مع الإعلامية لميس الحديدي ببرنامجنا القاهرة الان المذاع عبر قناة الحدث، على قرار الموسيقيين بإيقاف أغاني المهرجانات وتعميم المنشور على شرطة السياحة اليوم قائلاً: "مش مبسوط وأغاني المهرجات لايمكن منعها لانه فن فرضه الشارع وحبوه" .

وأضاف حمو بيكا قائلا : "دي مزيكا الناس حبتها متسائلاً" يه مابتمنعوش حفلات النايتات والكباريهات؟، معقولة مهرجانتانا هي الي عملت كل ده في المجتمع؟ وفيه تجاوزات كثيرة داخل الكباريهات، لافتا إلى أنه حاول التوجه للنقابة برفقة زملائه لكن هما رافضين ده تماماً وشايفين أن ده مش فن ومش معترفين بيه".

وأردف بيكا قائلا : "بالنسبة للألفاظ الخارجة قلنالهم لما تاخدونا تحت رايتكم سنشعر بالرقابة سنتوقف عن تقديم الفن الخارج وهنقدم فن نظيف لكن دي مزيكتنا إستحاله تتغير بلاش العداوة ده مش أكل عيش الاغاني الي بنغنيها للافراح مش عشان رزق لكن عشان نسعد الناس لكن بنغنب عادي وبنرفع أغنينا على اليوتيوب والناس بتسمعها عادي".

وواصل حمو بيكا قائلا : "أنا زعلان من حسن شاكوش لانه ماوفقش معانا رغم أنو لسه جديد في مجال المهرجانات وعشان مانضحكش على نفسنا النقابة عاوزة تمحي فن المهرجانات ولو منعونا من الشارع مش هيقدروا يمنعوا السميعة" .

وأكمل بيكا كلامه قائلا : "كفاية أننا بنمشي في الشارع مش عارفين نتحرك من الناس الي ملمومة حوالينا.. أنا باخد أرباح 90 ألف جنيه في الشهر بس ومافيش حاجه إسمها ملايين وبندفع ضرايب ولو بيجيب ملايين مكناش نزلنا نشتغل في الشارع" .

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً