اعلان

نرمين الفقي عن أزمة كورونا: البلد عملت اللي عليها

نرمين الفقي
نرمين الفقي

وجهت الفنانة نرمين الفقي رسالة لجمهورها، من خلال حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير إنستجرام، رسالة بخصوص أزمة فيروس كورونا الذي يتواجد حاليا في البلاد ويشكل حالة رعب كبيرة.

ونشرت نرمين الفقي مقطع فيديو وعلقت قائلة :' البلد عملت اللي عليها ولسة بتعمل واحنا اكتر من ١٠٠ مليون مليون احنا لازم نعمل اللي علينا، مع الاعتبار ان فيه صيدليات مفيش حاجة يقدروا يعملوها بس لازم نكون يد واحدة ونعدي الازمة ديه علي خير ربنا يسترها معانا'.

وأعلنت وزارة الصحة والسكان أمس السبت، عن ارتفاع حصيلة المصابين بفيروس كورونا في مصر إلى نحو 295 مصاب مع وجود 10 حالات وفاة.

وكانت الحكومة المصرية اتخذت عدد من الإجراءات في سبيل الحد من انتشار فيروس كورونا منها تعطيل الدراسة والنشاط الرياضي لمدة أسبوعين، ووقف السينمات والمسارح، وتعطيل حركة الطيران حتى آخر شهر مارس، وغلق الكافيهات والمقاهي والمولات التجارية من 7 مساء حتى 7 صباحا.

# البلد عملت اللي عليها ولسه بتعمل واحنا اكتر من ١٠٠ مليون مليون# احنا لازم نعمل اللي علينا # مع الاعتبار ان فيه صيدليات مفيش حاجه يقدروا يعملوها# بس لازم نكون يد واحده# ونعدي الازمه ديه علي خير# ربنا يسترها معانا #

A post shared by Nermineelfiky Official Page (@nermine_elfeky) on Mar 22, 2020 at 8:12am PDT

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
تزامنا مع استهداف قاعدة أصفهان.. الجيش السوري يعلن التصدي لهجوم صاروخي