اعلان

خطفه في توك توك.. طفل دار السلام يروي تفاصيل اعتداء جاره عليه جنسيا (مستند)

هتك عرض طفل أرشيفية
هتك عرض طفل أرشيفية
كتب : حسن سمير

استمعت نيابة دار السلام، إلى أقوال الطفل "أحمد ف" يبلغ من العمر 10سنوات الذي تعرض لهتك عرضه على يد جاره، تحت التهديد بأحد المناطق بدار السلام.

وقال الطفل خلال تحقيقات النيابة:" اللي حصل ان انا كنت بلعب في الشارع بتاعنا وبعدين لقيت الراجل اللي اسمه عماد عبد الراضي اللي ساكن معانا في الشارع مسكني وشدني وقالي تعالي معانا على البيت ولو اتكلمت هموتك وانا خفت ورحت معاه على الشقة وبعدين هناك قفل الباب وبقيت انا وهو لوحدينا وبعدين راح مقلعني البنطلون بتاعي وقلع هو بنطلونه وراح منيمني على المرتبه كانت في المرتبه على الأرض وراح كاتم نفسي بايديه".

وتابع الطفل أن المتهم ارتكب الجريمة تحت التهديد :" قالي هموتك لو اتكلمت امشي يلا ودي كانت اول مرة اللي من حوالي أسبوع وبعدين يوم الخميس قبل مام أقول لابويا جالي تاني وانا في الشارع لقيته كان راكب التوكتوك وانا حاولت اجري بس هو خدني على الشقة وقلعني البنطلون".

وأوضح الطفل أنا المتهم جاره في الشارع الذي يقيم فيه، ويوم الواقعة جالي وانا بلعب في الشارع ومسكني بالعافية وهددني وقالي لو مجتش معاياهموتك وانا خفت ورحت معاه على الشقة.

بداية الواقعة عندما تبلغ لقسم شرطة المعادي بمديرية أمن القاهرة من ربة منزل، مقيمة بدائرة قسم شرطة دار السلام، بتضررها من زوج شقيقتها مقيم بمحافظة الجيزة لقيامه بهتك عرض نجلها، البالغ 7 أعوام.

وعقب تقنين الإجراءات تم ضبط المتهم المشار إليه في حينه، واتخاذ كل الإجراءات القانونية حياله، وعرضه على النيابة العامة وتم حبسه على ذمة القضية.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
كولر: لا نمتلك الأفضلية على الترجي.. ومباراة الغد تختلف عن لقاء الموسم الماضي