اعلان

أول رد لـ شيكابالا على أحداث تتويج الزمالك بالدورى: "مكناش عاوزين نأخد الدرع ونرقص" (فيديو)

شيكابالا
شيكابالا

خرج محمود عبد الرازق شيكابالا، قائد الفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك، لتوضيح العديد من الأمور على خلفية أحداث تتويج الأبيض بـ لقب الدورى الـ 13 فى تاريخه والتى أثارت جدلًا كبيرًا الفترة الماضية على الساحة الرياضية.

شيكابالا

وكانت لجنة المسابقات بالاتحاد المصري لكرة القدم أصدرت عقوبة مشددة على شيكابالا بالإيقاف لمدة 8 أشهر والغرامة المالية 500 ألف جنيه، بعد ما حدث فى شهدت فى ليلة تسلم الأبيض درع الدوري، والذى ظهر فيها مشادة بين قائد الزمالك وأحمد مجاهد، رئيس اللجنة الثلاثية التي تدير اتحاد الكرة، بسبب أمور تنظيمية تتعلق احتفال اللاعبين.\

رد شيكابالا على أحداث تتويج الزمالك بالدوري

قال شيكابالا في تصريحات له من خلال مقطع فيديو تم نشره عبر منصة «يوتيوب»: حابب أشكر الكابتن حازم إمام، كنا مُتفقين على حاجات كتير نعملها في الاحتفالية'.

أوضح:' الناس كانت فاكرة إن المشكلة إننا عاوزين نأخد الدرع ونرقص، لكن الموضوع مش كده، كنا مُتفقين كلنا أنا وحازم وعبد الشافي إن اللي هيرفع الدرع أيمن حفني'.

وواصل قائد الزمالك: زي ما جمهور الزمالك يكبرنا.. إحنا بنحب نكبر لاعيبة الزمالك، وأيمن واحد من اللاعيبة دي'.

أكد شيكابالا : 'حازم إمام اضايق لما الحاجات الـ كنا مُتفقين عليها محصلتش باعتباره من قادة الفريق.. الكل كان عاوز الاحتفال يطلع زي ما تم الاتفاق عليه».

اختتم شيكابالاقائلًا: 'الكل اضايق لما الصورة ظهرت كده عشان كان في حاجات مترتبة كان كله عاوزها تظهر' موجه كلمة لحازم إمام:' متزعلش.. في بطولات جاية كثير، وهنكسب بطولات تانية، وأيمن حفني هيشيل بطولات ثاني'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الزمالك ودريمز الغاني (3-0) في نصف نهائي الكونفدرالية (لحظة بلحظة) | إصابة لاعب دريمز