اعلان

نكشف هوية لاعب منتخب الشباب الذي رفض الاستبدال أمام السنغال | خاص

منتخب الشباب
منتخب الشباب

في لافتة ليست أخلاقية، رفض أحد لاعبي منتخب مصر للشباب، الخضوع لقرار محمود جابر مدرب الفراعنة الصغار في بطولة كأس أمم إفريقيا تحت 20 سنة، والموافقة على استبداله خلال لقاء السنغال، في ختام دور المجموعات بالبطولة.

وودع منتخب مصر للشباب بطولة كأس أمم إفريقيا تحت 20 سنة من دور المجموعات.

وعلم 'أهل مصر' أن محمود جابر طلب من محمد حمدي لاعب إنبي الاستبدال بين شوطي اللقاء، إلا أن اللاعب رفض طلب المدرب، والغريب أن محمود جابر انصاع لطلب اللاعب.

منتخب الشباب منتخب الشباب وشهد معسكر منتخب الشباب العديد من الانحلال في إدارة الفريق، سواء بتحدث عبد الرحمن رشدان مدافع الأهلي، مع محمود جابر، بشكل سيء، عقب الهزيمة أمام السنغال برباعية نظيفة في الجولة الختامية من دور المجموعات.

سيف زاهر يطالب حازم إمام بتقديم استقالته من اتحاد الكرة

وجه الإعلامي سيف زاهر، رسالة إلى حازم إمام عضو مجلس إدارة الاتحاد المصري لكرة القدم، بعد إخفاق منتخب الشباب في كأس أمم إفريقيا للشباب تحت 20 سنة.

وقال زاهر في تصريحات تلفزيونية عبر برنامج 'ملعب أون تايم':'انا بوجه رساله بشكل خاص لحازم امام لانه اقرب واحد ليا وانا كنت في نفس موقفه ان تشوف موقفك وتشوف هتقدر تقدم حاجه ولا لا'.

وتابع:'وللاستاذ جمال عمال لو شايف ان السنه الجايه هتقدر تقدم حلول او روشتات على طول كمل ، لكن لو شايف ان مفيش حلول مفيش تطوير اعتذر وخلاص وليك كل التقدير '.

وأضاف:'هل انا لو قعدت السنه الفاضله دي هيبقى عندي خطه للتطوير ؟ لازم اقعد احاسب نفسي'.

وأكمل:'لو انا مش فايدي القرارات او مش عارف انفذ الخطه اللي فدماغي يبقى امشي لان انت اللي هتشيل وانت اللي هتدفع الفاتوره'.

وأتم:'الناس مش هتسمعك لما تقول انا اختلفت مع اتحاد الكوره او كان عندي خطه محدش هيفتكر الكلام ده وهيفتكر اللي حصل'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة سيدات الأهلي والزمالك (23-23) في نهائي بطولة إفريقيا لكرة الطائرة (لحظة بلحظة) | التعادل يسيطر على المباراة