رضا عبد العال عن "كهربا": "اللي مربهوش أبوه وأمه هيربيه الأهلي" (فيديو)

أهل مصر
رضا عبدالعال
رضا عبدالعال

علق رضا عبد العال نجم الزمالك والأهلى السابق، على فوز الأهلي على المقاولون العرب بهدفين دون مقابل، في اللقاء الذي جمعهما مساء أمس الأحد باستاد السلام ضمن مواجهات الجولة الرابعة عشرة من الدورى الممتاز. قائلا: "النهارده كانت مباراة الأهلي والمقاولون العرب قدر أنه يفوز في الماتش ال12 على التوالي وهو 36 نقطة وجاب لنا نقطة محدش قادر عليك في البلد ولا إيه اقع ولا اتعادل علشان العين".

وتابع في فيديو بثه على قناته الخاصة على موقع "يوتيوب": "فخر العرب ابننا محمد صلاح بقوله مبروك وهو نموذج للنجاح وبدل ما كنا بنحاربه عايزين نشوف نجح ليه ونعمل عليه دراسة ونعرف سبب نجاحه مصر هتبقى في حتة تانية وفيه ناس بتحبه كتير الناس اللي بتحاربوا أنتم مصالحكم إيه وخاصة الناس اللي كانت مسئولة عن الرياضة وربنا خدهم كلهم".

وأضاف: "كهربا في النادي الأهلي هتلاقوه قلب المباراة في مباراة طنطا لكنه غير ما كان بيعمل في الزمالك ولا نفس من كهربا لو كان في الزمالك كان ضرب التخين بالشلوت اللي مربهوش أبوه وأمه يربيه النادي الأهلي كان نفسي في التغيير الأخير بدل الشيخ يشدك أنت ونشوف رد فعلك هل هتبصق على فايلر زي ما كنت مع الزمالك".

وشن عبد العال هجومًا عنيفًا على رامى ربيعة مدافع النادى الأهلى بعد تعرضه للطرد فى لقاء المقاولون العرب، قائلًا له: "تستحق طرد لأنك ارتكبت سلوكًا غير رياضي، وعلى فكرة أنت مدافع على قدك والأهلى أكبر منك وياسر إبراهيم أفضل منك فى المباريات الأخيرة".