اعلان

مسلسل رانيا وسكينة الحلقة 20.. سكينة تفاجئ رانيا بوجود الألماظ كل الفتره دي معاها

بوستر ملسلسل رانيا وسكينة حلقة 20
بوستر ملسلسل رانيا وسكينة حلقة 20

عرض اليوم الخميس، مسلسل رانيا وسكينة الحلقة 20، على قناة «إم بي سي مصر»، ضمن سباق مسلسلات رمضان 2022، الذي تتواجد فيه العديد من الأعمال الدرامية المميزة.

مسلسل رانيا وسكينة الحلقة 20

وشهد مسلسل رانيا وسكينة الحلقة السابعة، في سباق مسلسلات رمضان 2022، عدة أحداث، تبدأ الحلقة بصلاح عبدالله يسترجع ذكرياته مع والد رانيا، ومقتنع أن سكينة، إنها رانيا وسكينة تخبره بأنها مش رانيا، ويعتذر لرانيا على اللغبطة وتخبره رانيا بالمشاكل التي تمر بها وأنها محتاجه مساعده ولكنه يخبرها بأنه ترك المحاماه من زمان وأخبرها عن سبب اعتذاره المحاماه بسبب قضية السلاح اللي كان متهم بيها.

وفي المشهد الثاني،زين يقنع رضوي بأنه كان مع جميله عشان يتفق إنه يعمل مفاجاه لشريف عشان مضغوط الفتره اللي فاتت وأنه شك أن بينهم حاجه ويخبرها بأن نور اتقتلت قدامه هو سليم، ويطلب من رضوى انها تطلع تشوف شريف ولكن رضوى تقوله انك بتحور والكدبه دي تضحك على عيل صغير بيها ويطلب منها تقول انها كانت معاهم بس نزلت قبل ما يجي وهي ترفض ولكنه يهددها بمعرفه بان ابنها ادهم مايزال عايش وأنه معاق وفي مستشفى ومخبيه عنهم.

أما المشهد الثالث، تحكي رانيا كل حاجه حصلت ليها هي وسكينه لصلاح عبدالله، ويستغرب بأن رانيا تعمل كل دا وهو يرشح ليها محامي تلميذه اسمه ياسر حبشي وأنه شخص مضمون عن مادو وأنه هيفوق لمادو ويشطبه من النقابة وتشكره رانيا على مساعدته ليها وان ابوها ليه افضال كتيره عليه.

المشهد الرابع، نزول رانيا وسكينة من عند المحامي وأثناء المشي في الشارع يسمعون صوت طفل صغير يصرخ و شاهدو عصابه خطفاه ويمسكوهم ويخبروهم بأنهم طالبين 100 الف جنية وباقي من الزمن ساعه ولكنهم يطلبوا وقت ويعطيهم الفلوس ويقولوهم الفلوس هتبقي 150 الف جنيه بس بعد 24 ساعة لو مجابوش الفلوس هيقتلوا الطفل.

المشهد الخامس، رانيا تقترح على سكينة الذهاب للبدرشين ويجيبوا فلوس من اللي مخبينها ولكن بيلاقوا الفلوس اتسرقت هي والآثار، وتخبر سكينة رانيا بأن كل دا بسببها والولد هيقتل وذنبه في رقبتها.

وتنتهي الحلقة 20،بذهاب ريجا لمرتضى ويطلب منه أنه بشتغل معاه وان معاه فلوس لكن مرتضى يقوله أنه مش بيطلع مع الصغيرين وأنه لما يلاقي الالماظ ساعتها يقدر يشتغل معاه، وسكينة تشعر بالذنب والعصابة تتصلب برانيا عشان تقولها عدا 4 ساعات وأنهم لو مجابوش ال 150 الف الواد هيموت وسكينة تشعر بالذنب وتخبر رانيا أن في سر هي مخبياه طول الفتره دي وفجاه تطلع الالماظ اللي مخبياه وتتفاجئ رانيا.

قصة مسلسل رانيا وسكينة

ويأتي في مسلسل رانيا وسكينة الحلقة 18، لقاء رانيا 'مي عمر' وهي فتاة ثرية، بفتاة فقيرة تدعى سكينة 'روبي'، بالصدفة في المقابر، وتنشأ بينهما علاقة صداقة، وتحاول كل منها مساعدة الأخرى على مواجهة الصعاب، والهروب من مشاكل وأزمات عديدة.

أبطال مسلسل رانيا وسكينة

المسلسل بطولة الفنانة روبي، و مي عمر، وأحمد خالد صالح، وصبا الرافعي، وأوتاكا، ومحمد رضوان ونبيل نور الدين وسليمان عيد، والعمل من تأليف محمد صلاح العزب، وإخراج شيرين عادل.

قنوات عرض مسلسل رانيا وسكينة رمضان 2022

تعد قنوات عرض مسلسل رانيا وسكينة محل تساؤل متابعين مسلسلات رمضان، حيث يتم عرض حلقات مسلسل رانيا وسكينة يوميًا على شاشة قنوات إم بي سي مصر، الساعة 10 مساًء و إم بي سي مصر 2، الساعة 12 مساءًا، ومن المقرر أن يعاد بي سي مصر الساعة 10 صباحًا، و إم بي سي مصر 2 الساعة 4 عصرًا، ومنصة وأتش ات Watch It.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
التموين: توريد 900 ألف طن قمح محلي حتى الآن.. وإضافة فترة مسائية لاستلام المحصول