اعلان

هجوم حاد على محمد رمضان بعد طرح "أنا الملك"

أنا الملك للفنان محمد رمضان لاقت هجومًا كبيرًا من رواد السوشيال ميديا خاصة أن الفنان محمد رمضان تعمد طرح أغنية الملك بعد اطلاقه لكليب نمبر وان ، واتهمه الجمهور ومتابعيه بالغرور والتكبر والتباهي وذلك لأن أغنية الملك يتخللها عبارات تدل على الافضل والاول فضلا عن استعراض سياراته وفيلته الفخمة خلال الفيديو كيلب الذي طرحه منذ قليل.

اقرأ أيضًا: محمد رمضان يطرح أغنية الملك على اليوتيوب (فيديو)

- أغنية أنا الملك .. محمد رمضان

وجاءت أغنية أنا الملك على غرار أغنية "نمبر وان" التي ظهر محمد رمضان خلال الأغنيتين مستعرضًا سياراته وجميع مايمتلكه سواء فيلته أو الأسود والنمور التي يمتلكها ليدل بذلك أنه الاقوى والأفضل بين الناس.

- محمد رمضان يتصدر تويتر

تصدر اسم محمد رمضان موقع التدوينات القصيرة تويتر وذلك بعد طرح أغنيته الجديدة أنا الملك المصورة على طريقة الفيديو كليب، وغرد احد المتابعين على تويتر قائلا : "عندي أزمة كبيرة مع دماغ محمد رمضان، قد تكون ممثل كويس جدا بس طريقة التفكير دي هتخسرك كل اللي كسبته، مش انت اللي تقول على نفسك إنك رقم ١ ومش انت اللي تحكم أبدًا على شغلك، بالطريقة دي اللي انت فيه هيندرج تحت بند الغرور، زيك زي أي موهبة بتضيع نفسها ده غير تكرار الشخصيات طبعا".

فيما قال آخر على تويتر : "على فكره محمد رمضان قاصد اللي بيعمله ده هو بيشوف البروبجاندا والكلام الكتير حولين اسمه سواء كان سلبي او ايجابي نجاح له ان الناس مهتمه ده بغض النظر عن هو صح اللي بيعمله ولا لا بس هو قاصد كده ، فيما سخر منه آخر قائلا: "محمد رمضان هيقعد يقول نمبر وان وانا الملك لحد ما يبقي زي قناه الحياه بيقولوا انهم رقم واحد في مصر وهما محدش بيتفرج عليهم اصلا".

- هجوم حاد على محمد رمضان بعد طرح أنا الملك

لم يسلم محمد رمضان من هجوم الجمهور على تويتر فقط، حيث بعد نشره أغنية الملك على اليوتيوب علق عدد كبير من الجمهور على أغنيته، وقال أحد متابعيه : "الي عطاك اللمبرجيني يقدر ياخدها منك ويديك عجلة مكانها.. يعني انت شايف حال البلد والاقتصاد رايح ف داهية وفي ناس مش لاقية تاكل وانت طالع تتباهى بالي ربنا عاطيهولك... بس الحرام مبيدومش يا حب".

بينما قال آخر: "الافضل انك ترد باعمالك وهي اللي تتكلم عنك مش أغنيه اللي هتثبت وجودك ونجاحك ، انا بحب الاعمال المحترمة الاخيرة ، لكن اول ظهور ليك كانت افلام مش قد كدة".

- الجمهور يدعم محمد رمضان

بينما قام أحد المتابعين بدعمه وتأييده ورد على جميع مهاجمي محمد رمضان قائلا: "للناس الجلهة، ده نوع من الأغاني موجود ف أمريكا والعالم ولسة واصل مصر ومحمد رمضان هو اللي واخد المهمة دي واللي عايز أوصله إن النوع ده من الأغاني الانجح علي الاطلاق وبتوصل نسبة مشاهدة وفانز النوع ده من لأغاني ف أمريكا إلي المليار مشاهدة فياريت ندعم محمد لانه بيمثل النوع ده من الأغاني ف مصر.. ومعلومة كمان اللي بيقولو محمد متكبر هو طبعا العلم عند ربنا بس كلمات أي أغنية عموما بتبقي في المطلق ومش بتنطبق علي المغني.. يعني لما يقول أنا ملك في ناس جهله بتقول الملك لله، هو طبعا الملك لله مفيش كلام ولكن ده كلام في المطلق.. أو مثلا لما تقول الواد ده فاجر فشخ هل هو فاجر فشخ فعلا، لا طبعا ف إحنا ديما نحط معايير لكمنا و فهمنا للكلام ومنخدش الجملة بعينها".

إقرأ أيضاً
WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة مباراة ليفربول ووست هام يونايتد في الدوري الإنجليزي (لحظة بلحظة) | التشكيل