اعلان

توبتك مرفوضة.. عبد الله رشدي يهاجم حلا شيحة (صور)

حلا شيحة وتامر حسني
حلا شيحة وتامر حسني

عبرّ الداعية الإسلامية عبد الله رشدي، عن غضبه الشديد من ما تقوم به الفنانة حلا شيحة، وذلك بعد تبرؤها من فيلم 'مش أنا' الذي شاركت فيه، ومهاجمتها لبطل العمل معها الفنان تامر حسني وللوسط الفني كله.

عبد الله رشدي لـ حلا شيحة: توبتك مرفوضة

وقال عبد الله رشدي، خلال فيديو، نشره عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي 'فيسبوك' تحت عنوان: 'توبتك مرفوضة'، إن الناس تنفر من يريد الرجوع إلى الله، متابعًا: 'الناس دي مش فاكرة إن هناك يوم قيامة ويوم حساب، الناس اللي بتنفر، أو تتريق عليهم، ويحبطوا عزيمتهم، هتقولوا لربنا أيه؟'.

وأضاف: 'كلنا عارفين الفنانة حلا شيحة بلاش تكون شغلتنا أن اللي يقرب من ربنا نوقفه، أنت لا عملت الواجب وتبت ولا سبتي غيرك يتوب يعني، والرجالة اللي بيتريقوا ليه نسف على الناس'.

وأردف: 'معز مسعود نموذج وقدوة الشباب هتقلده، لأن الرجل قدر، وكان قادر ياخد بأيد فنانة وأخرى، وأن يكون له تأثير، هو شاب وله تأثير على غيره، اللي احنا فيه ده حرب أفكار وأيديولوجيات'.عبد الله رشدي

حلا شيحة تهاجم تامر حسني

هاجمت الفنانة حلا شيحة في الساعات الأولى من صباح اليوم الخميس الموافق 15 يوليو، الفنان تامر حسني بعد طرحه لأغاني من فيلمه الجديد 'مش أنا'، والتي شاركته البطولة وظهرت خلال الأغاني وهى في أوضاع رومانسية مع تامر حسني.

رسالة حلا شيحة للفنان تامر حسني

كتبت حلا شيحة، عبر حسابها بموقع الصور والفيديوهات 'إنستجرام'، رسالة طويلة للفنان تامر حسني: 'انا اتفاجئت جدا ًبنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم و في أيام ذي الحجة ايام مباركة و خصوصاً بعد آخر بوست نزلته ووضحت فيه أنا ايه، تفاجأت أكتر خصوصًا بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده أنه يحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات وأكد لي أنه هيحترم رغبتي'.

حلا شيحة وتامر حسني

حلا شيحة: فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف الأمور صح

وتابعت: 'احنا يمكن نجحنا بمقاييس الدنيا بس صدقوني بمقاييس ربنا احنا لم و لن ننجح، أنا عارفة ومتاكدة أن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الأمور صح، بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا وأنا عيطت لأني شفت نفسي في المشاهد دي.. دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها و كلنا بنغلط ولازم نغلط علشان احنا بشر بس المصيبة أننا نغفل وننسى'.

وأضافت: 'أنا مش حتكسف من حد أنا تبت من المشاهد دي وهي لا تصح وأنا غلطت وبصلح وأهم حاجة أن ربنا يرضى عني لأن في الآخر ده اللي هينفعنا مش الشهرة ولا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص احنا أغلبنا ناسينها إلا القليلين منا، الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لأولادنا يبقى باطل وميبقاش فن، احنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي وحابة افكرك بالفيديو ده يا تامر اللي قولت فيه انا مش بتمنى اموت وأنا مطرب أنا دايما خايف من كده.. كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك وجوانا كلنا'.حلا شيحة وتامر حسني

واختتمت حلا شيحة حديثها للفنان تامر حسني، وكتبت: 'شوفه تاني يمكن يفكرك أن جواك أكيد في صراع وأنا وكلنا، كلنا بنغلط بس المهم في الآخر نتدارك الغلط ونصلح،{إِلَّا مَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ عَمَلا صَـٰلِحا فَأُو۟لَـٰۤىِٕكَ یُبَدِّلُ ٱللَّهُ سَیِّـَٔاتِهِمۡ حَسَنَـٰت وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورا رَّحِیما}.. الله على كلام الله وجماله يا سلام لو أصواتنا ومواهبنا كلها نستعملها في الخير عشان يبقى فن بجد'.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
أمامهم 90 دقيقة فقط.. هل تنجح إسرائيل في منع صدور مذكرات اعتقال دولية بحق قادتها؟