اعلان

سوسن بدر لـ منى الشاذلي: "بدأت مسرحية الواد سيد الشغال واضطريت اعتذر"

سوسن بدر
سوسن بدر
كتب : ندى صدقي

قالت الفنانة سوسن بدر إنها مازالت تشعر بخوف ورهبة مع كل دور لها ومع أول يوم تصوير لكل شخصية، وإنها أيضا لا تشاهد شغلها بعد أن يعرض.

رائحة خشبة المسرح

وأضافت خلال حلولها ضيفة مع الإعلامية مني الشاذلي في برنامجها 'معكم' المذاع علي فضائية mbc : أنا اتربيت على حب رائحة خشبة المسرح وستائره، ودور الخالة أمونة لوالدتي في مسرحية ريا وسكينة هو الأقرب لشخصيتها ومحدش يقدر يقدمه زيها.

سوسن بدر في ضيافة معكم سوسن بدر في ' معكم '

وقالت الفنانة سوسن بدر: 'أنا اللي بدأت مسرحية الواد سيد الشغال مع عادل إمام ولكن جات لي حصوة في الكلى ووصلت لمرحلة خطر فاضطريت اعتذر وكملته مشيرة إسماعيل'.

أبرز تصريحات سوسن بدر

وتابعت سوسن بدر: 'مش بهتم بمساحة الدور أبدا وده من شدة حبي لشغلي لأن ربنا مدانيش أي موهبة في أي حاجة غير التمثيل والطبخ بس، وكلنا كان النور مبيطفيش من علينا لحظة وكنا بنجري من ستوديو للتاني ولكن مع مرور الوقت التلفون مابيرنش طول الوقت زي الأول والأضواء بتطفي'.

وأضافت: 'علاقتنا في اللوكيشن زي الأهل بالضبط وبعتبر ولادي في المسلسل ولادي في الحقيقة وكنت بقرص مرزوق وبدرية في الحقيقة ومامتهم مكنتش بتزعل، كنت بقول للمؤلف هاني كمال مهما عملت أعمال ناجحة مش هتعمل حاجة بطبيعة وحالة أبو العروسة وسبب ارتباط بالناس بالمسلسل هو إنه شبهنا وشبه بيتنا أوي'.

وتابعت: 'قضيت فترة الثانوية بعروض الأزياء، ورجاء الجداوي كانت أحد أعضاء التحكيم في اختبار العارضات وكانت أهم عارضة أزياء وقتها وكانت نموذج وملهاش زي'.

آخر أعمال سوسن بدر

يذكر أن آخر أعمال الفنانة سوسن بدر هو مسلسل ' أبو العروسة 3' بطولة 'سيد رجب' 'نيرمين الفقي' 'مدحت صالح' 'محمد عادل' 'خالد كمال' والكثير من الفنانين، المسلسل من إخراج وتأليف 'هاني كمال'.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة سيراميكا كليوباترا وفاركو (1-0) بالدوري المصري لحظة بلحظة | بداية الشوط الثاني