اعلان

محمد رمضان: تخيلت لقائي مع منى الشاذلي أيام الكحرتة وأنا قاعد ع الرصيف

محمد رمضان
محمد رمضان
كتب : أهل مصر

وجه الفنان محمد رمضان رسالة لجمهوره بمناسبة العام الجديد، قائلا: 'بقول لسنة 2022 اللي فات بلطي واللي جاي جمبري إن شاء الله'.

وبسؤاله عن احتفالات العام الجديد، خلال استضافته في برنامج 'معكم' تقديم الإعلامية منى الشاذلي المذاع على قناة 'سي بي سي' في حلقة خاصة بمناسبة الاحتفال برأس السنة، أجاب محمد رمضان: 'زمان كنت بقعد أنا وأصحابي نتفرج على الناس اللي

بتحتفل برأس السنة.. دلوقت أنا بقيت احتفل بيه.. الإحساسين حلوين وعظام.. زمان كان شعور جميل جدا ودلوقت جميل وأنا راضي بالاتنين'.

محمد رمضان: حلمت أقعد قدام أهم إعلامية في مصر

وأكد محمد رمضان أنه كان يحلم بهذا اللقاء منذ سنوات طويلة، قائلا: 'من وأنا صغير كنت شايف حلمي ومصدقه وعلى يقين إن كل المعاناة دي هقعد أحكيها قدام أهم إعلامية في مصر .. القعدة دي أنا تخيلتها وأن قاعد على رصيف ومستني منتج عشان الأمن رفض إني اطلع له'.

كما كشف النجم محمد رمضان عن جانب مهم من حياته، كان له تأثير كبير في دخوله مجال التمثيل، وهو القصص التي استمع لها من زبونات والدته.

وقال محمد رمضان: 'أمي كان لها تأثير كبير، كنت ألقط حاجات من الشارع زي بياع البطاطا مثلا، وأروح أحكيها لأمي وأقلدها، وأمي شعرت وأنا ولد صغير إن عندي ملكة فنية غريبة'.

وأضاف: 'أمي كان شغلها تفصيل ملابس السيدات، وطول اليوم كان بيجيلها البيت ستات كتير جدا، والستات بطبعهم بيحبوا الكلام'.

وتابع: 'كنت في اليوم الواحد ممكن أسمع قصص تضحكني، وقصة تبكيني، عن واحدة باعت دهبها عشان تقف جنب جوزها وتفتح مشروعه، وبعدين يتجوز عليها، وتاني يوم أقلدها في المدرسة، وكنا في بيت صغير مساحته تقريبا 70 مترا'.

محمد رمضان يواصل تصوير 'العمدة'

على جانب آخر، يواصل محمد رمضان تصوير مسلسل 'العمدة' الذي ينافس به في رمضان 2023.

ويجسد محمد رمضان في مسلسل 'العمدة' شخصية 'جعفر العمدة' صاحب شركة مقاولات تدعى 'العمدة جروب'.

وتدور أحداث مسلسل 'العمدة' في حي السيدة زينب، ويلعب محمد رمضان شخصية 'جعفر العمدة'، المتزوج من أكثر من سيدة، ويعاني من ألم شديد بسبب اختطاف ابنه منذ 20 عاما، ونتابع رحلة بحثه عن ابنه للتأكد من وجوده على قيد الحياة، ومن جهة أخرى يقنع جعفر العمدة زوجته بوفاة ابنه، ويصحبها لقبر فارغ لقراءة الفاتحة على روحه.

ومسلسل 'العمدة' تأليف وإخراج محمد سامى وشارك فى السيناريو والحوار مهاب طارق وإنتاج شركة ميديا هب سعدى - جوهر، وبطولة محمد رمضان، زينة، إيمان العاصى، هالة صدقى، مى كساب، أحمد داش، منة فضالى، هيدى كريم، فريدة سيف النصر، تامر عبد المنعم، طارق الدسوقى، وعدد آخر من الفنانين، وتدور الأحداث فى إطار اجتماعى شعبى.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة سيراميكا كليوباترا وفاركو (1-0) بالدوري المصري لحظة بلحظة | استراحة