اعلان

أغنية "صعبان عليكي" لـ مسلم تتصدر تريند يوتيوب بنصف مليون مشاهدة (فيديو)

أغنية صعبان عليكي
أغنية صعبان عليكي

تصدرت أغنية 'صعبان عليكي' للفنان مسلم، تريند 'يوتيوب'، حيث تخطت نصف مليون مشاهدة خلال يوم واحد من طرحها، من كلمات وألحان مسلم وتوزيع موسيقي علي الدين عمر وإخراج إسلام هشام.

أغنية صعبان عليكي

أغنية 'صعبان عليك' هي الجزء الثانى من فيلم قصير، بدأه بأغنيته الأولى التي صدرت منذ فترة وكانت بعنوان 'قلب في الدفاتر'.

أغنية 'صعبان عليك' من كلمات وألحان مسلم وتوزيع موسيقي علي الدين عمر وإخراج إسلام هشام.

وهى أغنية درامية حزينة، يحكى فيها عن سيطرته على مشاعره، وشفائه من جرحه، الذي تسبب فيه حبيبه بعد غدره وخداعه، ويستنكر تصرف حبيبه الذي يتفاجأ بصموده وتخطيه أزمته.

كلمات أغنية صعبان عليكي

وتقول كلمات الأغنية :'صعبان عليكي دلوقتي لما بقيت بعيش.. يعني اللي شوفته زمان معاكي مكفاكيش.. حضنك مبيدفيش ولو ساع غيري مايساعنيش خسرتيني.. ف متجاوبيش علشان أصلا معادش يفيد دموع عيني.. دي أغلى كتير وانا غير قلبي ماحيلتيش وضيعتيه.. كدبت ألف دليل وماقبلش أبقى بديل.. ومن غيرك هبقى بخير.. ورايح على فين، آخر الطريق مسدود.. وإيه افتكرك بيه، غير الندم واللوم.. أمشي ملهوش لزوم.. ودلوقتي جايه تبكي عيني على اللي فات.. ولما اتفارقنا قوليلي مين اللي استفاد.. إحنا اتقابلنا علشان نفارق بعض م الأول.. لكن ماكانش ف بالي إن الحزن دا يطول.. تسيبيلي قلب اخاف لو حد يوم جاله.. ولما يشوف نفسه ف يوم يصعب على حاله.. شوفي حد غيري يكون مناسب ليه.. إنه يعيش وياكي بين حالتين.. يا في وهم بتحبيه.. أو إنه كان جزء م الماضي'.

أغنية قلب في الدفاتر

طرح المطرب مسلم موخرًا، على اليوتيوب وجميع المنصات الرقمية ومحطات الراديو أغنية 'قلب فى الدفاتر' من ألبومه الثانى الجديد وهى أغنية درامية، حزينة، تعبر عن نهاية قصة حب، كانت مليئة بالغدر والخداع.

أغنية 'قلب في الدفاتر' من كلمات وألحان مسلم، وتوزيع موسيقى وهندسه صوت اسلام الازرق، وإخراج إسلام هشام، وتوزيع شركة ديجيتال ساوند.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
حرس شرف وسلام جمهوري.. مراسم استقبال رسمية لرئيس البوسنة والهرسك في قصر الاتحادية