اعلان

بسنت السبقي "كنت مخطوبة لتامر حسني وبسبب غيرته "قعدتي في البيت"

بسنت السبقي
بسنت السبقي
كتب : ندى صدقي

قالت الفنانة بسنت السبقي إنها كانت مخطوبة للفنان تامر حسني في بداية حياتها وهو من جعلها تترك شغل الميديا ، مؤكدة إنها إنفصلت عنه وقاموا بالعمل سويا في مسلسل أدم.

بسنت السبقي

وتحدثت الفنانة بسنت السبقي خلال حلولها ضيفة على برنامج 'فيس أوف' مع الإعلامية سارة نخلة على فضائية 'هي' حيث قالت:' ابتعدت شوية عن التمثيل وتقديم نشرات الأخبار، ثم عدت كممثلة من خلال مسلسل اَدم، وسبب الابتعاد لإني كنت مخطوبة وكان خطيبي رافض تماما إني أشتغل في الميديا.. كنت ساعتها مراسلة ومذيعة فوافقت على رأيه ومكملتش في الشغل، بس عمري ما هعمل كده تاني'.

خطيبة تامر حسني

وأكدت: 'أنا كنت مخطوبة للفنان تامر حسني وهو اللى خلاني أسيب الميديا في بداية حياتي المهنية، الموضوع ده كان من زمان وانتهى.. بس إحنا أصدقاء جدا، واشتغلت معاه في مسلسل اَدم، مكنش له رغبة اشتغل.. مبيحبش إن حد يضايقني أو يزعق لي'.

انفصالها عن تامر حسني

وأكملت: 'انفصلت عن تامر حسني في هدوء، وبدون مشاكل بدليل إني بعدها اشتغلت معاه في مسلسل اَدم، وهو بني اَدم محترم'.

نجمة أفلام السبكي القادمة

وأشارت: 'السبكي وعدني أكون نجمة أفلامه القادمة، بس مش عارفة ليه منفذش وعده لحد دلوقتي ليه؟!، ووقعت معاه عقد بس حصل ما بينا خلاف مش عايزة أقوله'.

بسنت السبقي عبر إنستجرام

وكانت قد نوهت أمس الفنانة بسنت السبقي عن حلقتها مع الإعلامية سارة نخلة وذلك عبر صفحتها الرسمية على موقع تبادل الصور والفيديوهات 'إنستجرام' حيث قالت 'إنتظروني مع سارة نخلة وربنا يستر لانها حلقة جامدة'.

من هي بسنت السبقي

يذكر أن بسنت السبقي من مواليد 1 ديسمبر عام 1995 درست في كلية الإعلام، كان بدايتها المهنية بالتحقيقات الصحفية وبعد ذلك عملت كمقدمة حفلات في دار الأوبرا المصرية، وقدمت دورها الأول كممثلة مع النجم تامر حسني في مسلسل آدم عام 2011.

كما شاركت ببطولة سيت كوم بيت العيلة وأهواك أمام النجم محمود حميدة ودكتور أمراض نسا أمام مصطفى شعبان. وشاركت مؤخراً في مسلسل عملة نادرة من بطولة النجمة نيللي كريم.

WhatsApp
Telegram