اعلان

نجوى إبراهيم تكشف أسرار جديدة عن مرضها بالسرطان

نجوى إبراهيم
نجوى إبراهيم
كتب : منة حسين

تحدثت الإعلامية نجوى إبراهيم عن تفاصيل إصابتها بمرض السرطان، الذي أعلنت عنه مؤخرًا خلال برنامجها الإذاعي.

وقالت نجوى إبراهيم عبر إذاعة نجوم FM: «قعدت أقول ليه أنكد عليكم؟ ما كل واحد فيه اللي مكفيه، وليه أطلع أقول كده؟، ما أنا بقالي شهرين بجري في موضوع مرضي مع ولادي وعيلتي».

حبي واحترامي

وتابعت: «فرحانة إني فضفضت معاكم وممكن تسامحوني من غير ما يكون عندكم ذرة شك في حبي واحترامي ليكم وكل واحد فيه اللي فيه، مش عايزة أقلبها عياط».

تفاصيل إصابة نجوى إبراهيم بالسرطان

حرص الفنان صلاح عبد الله، على توجيه رسالة دعم للإعلامية نجوى إبراهيم، من خلال صفحته بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، في ظل إصابتها بمرض السرطان، إضافة إلى ما وصفته بانتقادات تعرضت لها.

وقال الفنان صلاح عبد الله: «اللي قالوا الكلام دا ياهانم لسانهُم عايز قطعُه ‏وأي شخص بالأخلاق دي نتجاهله ونقاطعُه»‏.

الإعلامية نجوى إبراهيم

وكانت الإعلامية نجوى إبراهيم، قد حلت ضيفه على برنامج بيت العز، عبر إذاعة نجوم FM، كشفت من خلالها عن ما تعانيه من مرض السرطان؛ كما وجهت رسالة لعدد من متابعيها.

وقالت الإعلامية نجوى إبراهيم: «أول مرة أقرأ كومنتات كتير جدًا على حاجة نزلت، يا نهار أبيض على اللي اتقال، ما تروحوا يا جماعة تتعالجوا».

وتابعت: «إنتو عايزيني أعتزل؟ ما ضروري الواحد يعتزل هو هيقعد طول العمر يكلمكم؟ ممكن أعتزل الأسبوع اللي جاي لإني اتخنقت مش على آخر عمر الواحد ياخد الانتقادات دي كلها».

وأضافت: «عندي 80 سنة وغلبانة وعيانة، وعندي سرطانات، وعاملة 7 آلاف عملية، وهعتزل وهموت قريب، هدوا نفسكم والنبي، أنا مش جاية أربي عيالي، أنا جاية فرحانة بيكم ومبسوطة وبتشرف بكلامي معاكي.. حبوا بعض شوية».

WhatsApp
Telegram