اعلان

فيديو | سما المصري عن فترة حبسها: «مكنتش في السجن أنا كنت في مركز تأهيل»

سما المصري
سما المصري
كتب : منة حسين

حلت الفنانة سما المصري ضيفة في برنامج 'قعدة ستات'، بعد الإفراج عنها بعد الحكم عليها بالحبس بتهمة نشر مضمون على السوشيال ميديا مخلّ بالآداب العامة.

خلال استضافتها في برنامج 'قعدة ستات'، تحدّثت الفنانة المثيرة للجدل سما المصري عن تجربة السجن والصعوبات التي عاشتها في تلك الفترة، في أول ظهور لها بعد سجنها بتهمة نشر مضمون على السوشيال ميديا مخلّ بالآداب.

سما المصريسما المصري

وقالت سما المصري في أول ظهور إعلامي لها، إنها لم تكن في السجن بل في مركز تأهيل وإصلاح، وأضافت: 'أنا مكنتش في السجن، أنا كنت في مركز تأهيل وإصلاح.

وأوضحت من خلال حديثها أن خاضت تجربة قاسية داخل السجن وأن العقوبة التي فرضت عليها صعبة، وقالت: أنا مش زعلانة أنا بعتبر أن ده صلّح فيا حاجات كتير ووراني ناس على حقيقتهم. عرفت مين بيحبني ومين كان بيعرفني عشاني أنا، واللي وقفوا جنبي فاكراهم، واللي اتخلّوا عني برضه فكراهم'.

وأنهت حديثها بالقول: كنت شاكة في ناس معينة من اللي كنت أعرفهم أن أنا لو وقعت في ضيقة مش هيقفوا جمبي، واتأكدت بعد كده. وناس مكنتش متوقعة الحقيقة إنهم هيسيبوني في ضيقتي، وناس قليلة جداً اللي وقفوا جنبي'.

يُذكر أن الراقصة سما المصري كانت تم القبض عليها نتيجة لتنفيذ حكم قضائي بحبسها لمدة سنتين، وقد قامت بتنفيذ سنة وتم الإفراج عنها في نوفمبر الماضي.

WhatsApp
Telegram