اعلان

كلام العبيد مش بتاعي وكرامة إيه يا أم كرامة بلاستيك؟.. القصة الكاملة لصدام ياسمين عز ورضوى الشربيني

ياسمين عز ورضوى الشربيني
ياسمين عز ورضوى الشربيني

تبادل الإعلاميتين ياسمين عز ورضوى الشربيني، عبارات السخرية من تصريحاتهن، الأمر الذي ظهر صداه على مواقع التواصل الإجتماعي.

بدأ الأمر بسخرية الإعلامية رضوى الشربيني من تصريحات سابقة لزميلتها ياسمين عز، واصفها إياه بـ «كلام العبيد».

وردت ياسمين عز على زميلتها في منشور على الفيسبوك «بلاش تشتغلي أسطوانة المرأة الحديدية».

خناقة رضوى الشربيني وياسمين عز

الصدام بدأ حين علقت رضوى الشربيني على تصريحات نسبت لها تقول: «البيت بفلوس الراجل وتيجي مراته تقوله اقلع الجزمة علشان السجادة.. ده أنا أحط فساتيني الماركات تحت رجله يمشي عليها!»، لتنفي الشربيني قولها تلك التصريحات قائلة على حسابها على موقع تويتر: «وأنا أقول الكلام ده ليه…أنا ست عندها كرامة.. وكلام العبيد ده مش بتاعى».

خناقة ياسمين عز ورضوى الشربيني

ولم يتوقف الأمر عند ذلك الحد فسرعان ما ردت ياسمين عز بمنشور على صفحتها على الفيسبوك قائلة: «ويحك يا دعسوقة، كرامة إيه يا أم كرامة بلاستيك؟.. أنت شطبتي محتوى وبقيتي مملة، حتى في تلقيحك مملة، زيرو محتوى زيرو أنوثة، ده أنا مش بس أدوس على الفساتين الماركات ده أنا أدوس على أي حد علشان خاطر الفرعون الصغير الكبير، وبلاش نشغل أسطوانة المرأة الحديدية، علشان المرأة نفسها لو عرفت أنتِ إيه هيجيلها صدمة دماغية حضارية».

وحذرت ياسمين عز زميلتها من التلميح لها في التعليقات قائلة: «بقولك يا خرابة البيوت العمرانة، جربي تحطي اسمي تاني في تلميحات أو تلقيحات، علشان هنتفرج كلنا وقتها أنا هدوس على إيه تاني غير الماركات، وأهو بالمرة نحكي الحكايات، ونسلي الناس في الإجازات».

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً