اعلان

أبو تريكة مازحًا: «اليونايتد بالصفقات الجديدة هيجيب القلب لـ إريكسن تاني»

أبو تريكة
أبو تريكة

علق أبو تريكة لاعب الأهلي ومنتخب مصر السابق، على هزيمة مانشيستر يونايتد أمام برايتون، بهدفين مقابل هدف في المباراة التي جمعت الفريقين، على ملعب أولد ترافورد، ضمن منافسات الجولة الأولى من منافسات الدوري الإنجليزي الممتاز.

وقال أبو تريكة مازحًا، عبر قناة بي إن سبورت: " اليونايتد بالصفقات الجديدة هيجيب لـ إريكسن القلب تاني".

وعن اضطرار السيتي لتغيير أسلوبه بعد قدوم هالاند: أضاف: "دي بروين باين أوي إنه بيشجع هالاند وبيباصيله كل كورة وده دوره كنجم للفريق أنه يساعده وهالاند هيسهل عليه مهمته في صناعة الأهداف، وأنا كنت بعمل كده مع صلاح في المنتخب أول ما طلع، ووائل جمعة، وحسام غالي كانوا بيتخانقوا معايا بسببه عشان هما بيبحبوا الاستحواذ والاحتفاظ بالكورة أيام بوب برادلي، عشان ياخدوا نفسهم وأنا كنت أول ما ألمس الكوره أرميها لصلاح كنت بقولهم إحنا عايزين نجيب جون، عايزين نحط الكورة في الشبكة".

ومن المقرر أن يواجه مانشيستر يونايتد في المباراة المقبلة، فريق برينتفورد السبت المقبل في الساعة 6.30 مساءً، ضمن منافسات الجولة الثانية من الدوري الإنجليزي الممتاز.

ويسعى مانشستر يونايتد إلى المنافسة على لقب الدوري الإنجليزي الممتاز، بعد إبرام العديد من الصفقات هذا الصيف، تحت قيادة المدير الفني الجديد للفريق، الهولندي إريك تين هاج.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
قرار عاجل من الحكومة بشأن تخفيف أحمال الكهرباء خلال أعياد الأقباط