اعلان

وصول هند عاكف لتكريمها في مهرجان الأفضل بين الأفضل

الفنانة هند عاكف
الفنانة هند عاكف

حرصت الفنانة هند عاكف على حضور مهرجان الأفضل بين الأفضل، في دورته الثالثة، التي انطلقت اليوم بأحد الفنادق في منطقة مصر الجديدة، وذلك لتكريمها.

مهرجان الأفضل بين الأفضل

وانطلقت فعاليات مهرجان «الأفضل بين الأفضل» في دورته الثالثة، اليوم الثلاثاء الموافق 21 فبراير، ومنها تكريم عدد من النجوم والشخصيات العامة، ومنافسة شديدة من مذيعات راديو فالسكه لـ اختيار أفضل مذيع من خلال تصويت الجمهور عبر الفيس بوك.

وأكد رئيس مجلس إدارة راديو فالسكه شادي محم، تكريم عدد كبير من الفنانين ومنهم نضال الشافعي، سامح حسين، والمطربين منهم بلاك تيما، مسلم، محمد شاهين، عنبة وأخرون من البلوجر منهم أنتيكا ومي البنا.

ويذكر أن الدورتين الأولي والثانية من مهرجان الأفضل بين الأفضل قد حققوا نجاح كبير قرر القائمين عليه إطلاق الدورة الثالثة.

أزمة هند عاكف فى مهرجان القاهرة الدولى:

وقد كشفت الفنانة هند عاكف في لقاء لها ببرنامج نص الكلام مع الإعلامية راغدة شلهوب مؤخرًا، تفاصيل أزمتها في حفل افتتاح الدورة الـ 44 لمهرجان القاهرة السينمائي الدولي

قائلة: إن أزمة عدم حصولها على دعوة بسبب رد مكتب الفنان حسين فهمي، عليها بأن دعوات الممثلين مع نقابة المهن التمثيلية، ما جعلها تعود للنقيب الفنان أشرف زكي.

وأضافت هند عاكف، أن أشرف زكي رد عليها بـ'رسالة صوتية' وقال نصا 'مفيش الكلام ده'.

مضيفة: 'ينفع الكلام ده مع فنانة بتشتغل وهي عندها 4 سنين، أنا كنت بدخل المهرجان ده والدعوة بتبقى في العربية، الدعوة كانت من زميل مش هذكر اسمه، قالي يا هند أنا شفت الفيديو بتاعك وانتي عايزة تروحي المهرجان، قولتله أيوه أنا عايزة أروح، قالي أنا مش هروح عندي ظروف ومسافر، أنا هبعتلك دعوتي، معرفش بقى فيه أسامي أو مفيش أسامي، قولتله أوكيه، قالي بس متبلغيش حد إني اديتك دعوة عشان هم ممكن يبعتولك دعوة، لو بعتولك دعوة هاتيلي الدعوة، عشان ممكن أديها لحد تاني'.

وكان مقطع فيديو قد أظهر لحظة انفعال وغضب الفنانة المصرية هند عاكف على منظمي حفل افتتاح الدورة 44 من مهرجان القاهرة السينمائي الدولي، إثر منعها من الدخول للحفل.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
حقيقة إطلاق أول مذيعة بالذكاء الاصطناعي في التلفزيون المصري